[Autoliste] Re: par vilcieniņiem/Jaunās ES prasības no 1.Novembra

Jānis Bērziņš janis.berzins at hotmail.com
Tue Nov 3 23:31:41 EET 2015

Manam auto (<3.5t) ir kaut kāda tāda sistēma.

Primārais un mans ikdienas izmantojums ir adaptīvā kruizkontrole - ieturēt tādu pašu ātrumu kā priekšā barucošais auto un apstāties, ja tas apstājas.

Sekundārais (varbūt ultra primārais?) ir nobremzēt, ja priekšā kaut kas kustas daudz lēnāk.

Ja priekšā ir riteņbraucējs, tad tā ir reāla problēma.

Sistēma viņu pārsvarā ierauga laicīgi, un mierīgi sāk bremzēt (ja es pats to nedaru vēl laicīgāk).

Dažreiz neredz vispār, kas nav problēma, kamēr es redzu un apbraucu.

Bet dažreiz "ierauga" pēdējā brīdī un tad bremzē tā, ka maz neliekas.

Pāris reizes šādi uzrāvos un tagad braucu riteņbraucējiem apkārt ar lielu līkumu,

zinot ka tuvu garām braucot varu tikt pēkšņi sabremzēts diezgan nekomortabli.

Jānis

 p.s. par smagajiem ar adaptīvo kruīzu un joslu asistentu kautkur lasīju, ka tikai pirmais šoferis kolonā ir nomodā un stūrē auto, visi pārējie aiz viņa nodarbojas ar ko citu :-)