[Autoliste] Re: Auto ledusskapis

Martins martini.zupa at gmail.com
Wed Jun 10 08:50:51 EEST 2015

Auto kastes ir laikam 2 tipu:
1) reāls ledusskapis, kas spēj turēties konstantā diapazonā daļēji
neatkarīgi no apkārtējās temperatūras (laikam nešpetni dārgi)
2) aukstumkaste ar Peltjē elementu, kas spēj nodzesēt X grādus attiecībā
pret vidi

Pašam ir 2. variants, jo vadāju lauku pienus un krējumus no laukiem, nu un
visādu zaļo ēdamo barību, kuru izaudzēju, nu jau pāris gadus. Nopirku
vidēji lētu bet pietiekami lielu MobiCool kasti (šķiet ka šī te
iepriekšējais modelis
http://www.mobicool.com/pages/products/outdoor/g26_g32_full.htm ), kas pēc
gabarītiem vēl ielien grabažniekā Volvo. Pirku kaut kādā no puslīdz
uzticamajiem internetu veikaliem, ka tik ne xnetā. Kastē ieiet 3L piena
burka un mazliet vēl uz tās, mazākas burciņas utt, pa virsu visādi dārzeņi
un augļi. Solīto tā kaste izpilda un aptuvena solītā T delta tiek sasniegta
vienmēr, kastē ir jūtami vēss un braucot arī 3h+ braucienus produkti ir
vēsumā, piens nesaskābst (ja ved bez aukstuma kastes, tad saskābst).

Par 1. variantu ir dzirdēts, ka ir būtiski domāt par noturību pret
vibrāciju, ja tādu pērk. Labie maksā dārgi...

Par barošanu: Volvo S80 akumulators ir grabažniekā un garantija Volvo jau
uikusen ir beigusies. Nopirku normālu panelī iebūvējamo piepīpētāja ligzdu
kurai vietu iegriezu grabažnieka apšuvumā, caur drošinātāju ar resniem,
gofrā ieliktiem vadiem pieslēdzu pa taisno pie aķa. Aķis ir ap 100Ah, tā ka
diži neiespringstu par to, ka tā kaste griež ventilatoru arī bez ieslēgta
motora, jo pa ziemu ir pa pusstundai-stundai priekšapsilde dzenāta, kas
krietni vairāk notērē. No pieredzes par piepīpētāja savienojumu neko labu
neteikšu, jo paši piepīpētājā spraužamie lielākā daļa ir mēsli ar mazu
kontakta laukumu, līdz ar to mēdz silt, arī MobiCool tāds bija, bet par cik
mājās mētājās 5-6 dažādi piepīpētājā spraužamie, salasīju no visiem vienu
tādu labu, kas man praktiski neslist. Ja Tev ir šāda paliekoša vajadzība un
ir pietiekami svarīgi, lai T režīms tiktu ievērots, es teiktu, ka griez
nost to piepītētāju no vada, iebūvē sienā kaut kādu normālu fiksējošu
savienojumu, jo piepīpētāji var arī izkrist vai nejauši pa grabažnieku
rokoties nejauši tapt izrauti (pašam tā ir gadījies pāris reizes). Un
rezervei/cita auto lietošanai uztaisi pāreju atpakaļ uz piepīpētāju, kuru
glabā tajā pašā kastē iekšā(lai nenoklīst).

Par tēmu strāvas patēriņs un tukšs aķis - jāsāk laikam ir ar analīzi par to
kas ir draņķīgāk - nederīgs insulīns, vai nepiešķiļams auto. Ja otrais
tomēr ir kritiskāk, tad pie viena ligzdai iebūvē auto cut-off slēdzi, kas
pie pietiekami zema aķa sprieguma atslēdz izeju, tur nu nekā sarežģīta nav,
un gan jau ka e-bajā gatavus kitus var dabūt.