[Autoliste] Re: Atb.: Re: Atb.: Re: Alfa un Selespeed
Instigater
instigater at projektam.lv
Tue Apr 11 18:25:41 EEST 2017
Es par motoriem ar 1000+ ņūtoniem un 16tk apgriezieniem. Ja vēl tur pa
vidu vismaz 2 ātrumu kārbu iemontētu (kāreiz tikai robotizētā tur arī
derētu), būtu ne tikai spridzeklis, bet arī autobāņu karalis.
On 2017.04.11. 16:58, raimonds.vilkss at gmail.com wrote:
>
> Es par kārbu robotizaciju..))
>
> ramonz
>
> Nosūtīts no: Pasts <https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=550986>
> darbam ar Windows 10
>
> *No: *Ģirts <mailto:girts.karnitis at di.lv>
> *Nosūtīts: *otrdiena, 2017. gada 11. aprīlis 12:17
> *Kam: *'Viss par un ap auto!' <mailto:autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Tēma: *[Autoliste] Re: Atb.: Re: Alfa un Selespeed
>
> Vispār par truckiem es īpaši neiedziļinājos, jo man likās, ka Vineta
> nez vai savu Volvo S60 grib mainīt pret Volvo vilcēju.
>
> Ģirts
>
> *From:*autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv
> [mailto:autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv] *On
> Behalf Of *raimonds.vilkss at gmail.com
> *Sent:* Tuesday, April 11, 2017 11:50 AM
> *To:* Karlis <karlisd at gmail.com>; Viss par un ap auto!
> <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Atb.: Re: Alfa un Selespeed
>
> TRUCK divīzijā šis jau ir noslīpēts ļoti augstā līmenī. Daži labi
> pasaziervageni varētu pamācīties.
>
> Ramonz,
>
> Šad tad ACTROS pilots.
>
> Nosūtīts no: Pasts <https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=550986>
> darbam ar Windows 10
>
> *No: *Karlis <mailto:karlisd at gmail.com>
> *Nosūtīts: *otrdiena, 2017. gada 11. aprīlis 11:11
> *Kam: *Viss par un ap auto! <mailto:autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Tēma: *[Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
> Kur tie citi tur es ar...
>
> Esmu pieredzējis kā fūrē (MAN) robomāts slēdz robus, uzsāk braukt un
> visu pārējo... Nu tur viss bija labi nostrādāts - tik maigu sajūga
> atlaišanu, pēc skaņām un gaitas vispār nevar pateikt, ka to dara
> robots, nevis pieredzējis šoferis... Pie fūres slodzēm, stipri
> nodilsot sajūgam uzsākšana smagos apstākļos paliekot drusku tireklīga
> (kā ar lufti - uzdod, palaiž), tomēr tā esot sajūga, nevis robota vaina.
>
> Protams, fūrē par dinamiku nevar runāt, toties ilgmūžība un gaitas
> plūdenums bij lieliski.
>
> Variators iekš JAZZ - skaista braukšana, bet ar to 1,3motoru ārpus
> pilsētas bija čābīgi. Nezinu kā remontos.
>
> Automāti kā jau automāti - nav jāmaina sajūgu, cits labāk slēdas cits
> sliktāk, bet remontēt viņus negribētos :)
>
> 2017. gada 11. aprīlis 10:47 Ģirts <girts.karnitis at di.lv
> <mailto:girts.karnitis at di.lv>> rakstīja:
>
> Manas divas kapeikas, kā no razvratņika-tjeoretjika (visu mūžu
> esmu braucis tikai ar rokas kārbu, bet es daudz lasu visādus
> uzrakstus uz žogiem un šķūnīšiem). Eksistē vairāki principiāli
> atšķirīgi automātu tipi (pie kam katrs ražotājs izdomā savu firmas
> nosaukumu tam pašam dzelzgabalam):
>
> 1.Klasiskais hidrauliskais automāts. Pazīstams gandrīz simts gadu,
> ir gana ok.
>
> 2.Robotizētā mehānika. Tā pati mehāniskā kārba, bet auto pats māk
> nospiest sajūgu un pārbīdīt “ātrumkloķi” (sabīdīt zobratiņus
> pareizā pozīcijā. Galvenie plusi – lēts ražošanā (faktiski pie
> mehāniskās kārbas ar minimālām izmaiņām prisobačivajut tos
> bīdīšanas mehānismus un ieliek drusku lētu ķīniešu elektronikas,
> kas to visu vada) – krietni lētāk, nekā standarta automāts,
> patēriņš arī īpaši nemainās. Bet var teikt, ka ir automātiskā
> kārba, nav sajūgs jāspaida un kloķis jārausta. Kā jau minēja pie
> trūkumiem – parasti ir stipri lēns un tizls. Parasti liek lētās
> mazmašīnītēs, vairumam daiļā dzimuma patīk, jo viņas tāpat nekur
> neskrien un viņām svarīgāka ir iespēja neslēgt ātrumus, nevis
> dinamika.
>
> 3.Variators. Verķis, kas ar viltīga mehānisma palīdzību
> (konusveida šķīvji, kas saspiež ķīļveida siksnu) ļauj izveidot
> jebkādu pārnesumu, kā arī to plūdeni mainīt, kā rezultātā var
> iegūt efektu, kāds ir motorlaivām – ieslēdzam motoru uz
> konstantiem apgriezieniem, laiva uzņem ātrumu, bet motora ātrums
> nemainās un tas vienmērīgi gaudo. Faktiski tas būtu optimālais
> ekspluatācijas veids (apgriezieni, pie kuriem jauda/benzīna
> patēriņš ir vislabākais), diemžēl cilvēki ir nervozas būtnes un
> nespēj sagremot faktu, ka motors vienmērīgi dūc, motora
> apgriezieni nemainās, bet auto brauc arvien ātrāk un ātrāk. Tāpēc
> elektroniskā ieliek iešūtus “pārnesumus” un faktiski tas variators
> tiek pakāpienveidīgi darbināts. Plusi – degvielas patēriņš tāds
> pats, kā mehānikai. Mīnusi – mehānisms ir tik sarežģīts, ka
> problemātiski pārvadīt lielu jaudu, tāpēc uz ļoti smagām un
> jaudīgām mašīnām neliek. Sākotnēji nebija diez ko izturīgs, tagad
> ir iemācījušies taisīt gana izturīgus. Sākotnēji tādi bija tikai
> japāņiem, tagad arī citi ražotāji to izmanto.
>
> 4.Divsajūgu automāts. Sākotnēji VW ražojums, tagad ir arī dažiem
> citiem. Faktiski tā ir robotizēta mehānika, bet ar diviem
> sajūgiem. Rezultātā, kad grib pārslēgt ātrumus, tad no viena
> pārnesuma neizņemot ar otru sajūgu pieslēdz otru pārnesumu un tad
> vienu sajūgu atlaiž, otru nospiež. Rezultātā faktiski nejūt brīdi,
> ka mainās pārnesumi (jauda ir vienmēr), minimāli ietekmē degvielas
> patēriņu. Mīnusi – salīdzinoši dārgs, pirmie modeļi ātri noplīsa
> (kā nekā tur divreiz vairāk visādu ķimertiņu, kam nosprāgt).
> Pašlaik ir iemācījušies to verķi taisīt un ir gana izturīgs.
>
> Bet. Kopumā var teikt, ka robotizētā mehāniska parasti ir ne pārāk
> ātra un patīkama, bet lēta. Pārējie ir lietošanas ziņā patīkamāki,
> bet dārgāki. Tomēr, ir jāskatās konkrētā marka, modelis un motora
> tilpums, jo ļoti daudz ir atkarīgs no tā, kā noregulē elektroniku.
> Līdz ar to pateikt vispārīgi – tādi automāti ir labi, šitādi
> slikti – nevar. Tas ir atkarīgs no konkrētā gadījuma.
>
> Cerot, ka jūs neko neieguvāt, tikai notērējāt pāris minūtes šo
> sacerējumu lasot -
>
> Ģirts
>
> VW Touran 2.0TDI, 2016 (mehānika)
>
> *From:*autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv
> <mailto:di.lv at lists.autoliste.lv>[mailto:autoliste-bounces+girts.karnitis
> <mailto:autoliste-bounces%2Bgirts.karnitis>=di.lv at lists.autoliste.lv
> <mailto:di.lv at lists.autoliste.lv>] *On Behalf Of *Vineta Rubene
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 9:04 PM
> *To:* 'Viss par un ap auto!' <autoliste at lists.autoliste.lv
> <mailto:autoliste at lists.autoliste.lv>>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
> Vai Volvo S60 ir vienīgais normālais automāts? Man tiešām nav
> nekādu problēmu ar “nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku
> vairāk dinamikas”.
>
> Jautājums ir pavisam reāls, jo agri vai vēlu būs jādomā par citu
> auto, un automāts patīk – labprāt ņemtu atkal. Bet klausoties
> briesmu stāstus par automātiem, nesaprotu, ko darīt.
>
> Vineta
>
> Volvo S60 2001
>
> *From:*autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv
> <mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv>[mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv]
> *On Behalf Of *Martins
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 8:56 PM
> *To:* Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv
> <mailto:autoliste at lists.autoliste.lv>>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
> Esmu braucis ar Toiojta Auris robo automātu ar kautkādu vidēja
> izmēra benzīnmotoru. Nokristīju to par Nāves Kapsulu. Iemesls:
> mierīgi pa šoseju apdzenu godīgi braucošu fūri, pamanu ka pretī
> lido lidotājs. Vajadzētu ātrāk aizvākties: nospiežu grīdā
> gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk dinamikas un pabeigtu manevru
> ātrāk - robomāts mierīgi un nesteidzoties slēdz, un slēdz....
> Šķita ļoti ilgi. Rezultātā nevis pabeidzu manevru, bet atcēlu. Jā,
> varētu teikt, ka nebiju ņēmis vērā tādu gaunerīgumu un braukšanas
> apstākļus. Bet būtu man tas pats auto ar rokas kārbu vai normālu
> automātu, manevrs būtu pabeigts. Citādi - robomāts ērti slēgā
> visu, pilsētā ērti un labi, vienīgi ļooti lēna vilkšanās
> sastrēgumā ar pusnospiestu bremžpedāli laikam tai kārbai un
> sajūgam nepatīk.
>
> 2017-04-10 20:37 GMT+03:00 lordramex at gmail.com
> <mailto:lordramex at gmail.com> <lordramex at gmail.com
> <mailto:lordramex at gmail.com>>:
>
> ir braukts ar lupo kam bij robotomāts, kamēr strādā - ir ok,
> kad sāk
> čakareties tad bēdu leja - un salabot principā nevarēja,
> beigas lupo
> pārtapa par manuāli - kas ar nemaksāja maz... ja nākamais auto
> jāizvēlas auto tad es no robottomāta pa gabalu
>
> M.
>
> On 10/04/2017, Smic _ <klusais07 at hotmail.com
> <mailto:klusais07 at hotmail.com>> wrote:
> >
> > Iekrita acīs viena Alfa Romeo GT. BET – kārba ir tā dīvainā
> Selespeed.
> > Roboautomāts …. Ir kādam gadījies tādu dzīvē mēģināt ?
> Iespaidi ?
> >
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv <mailto:Autoliste at lists.autoliste.lv>
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv <mailto:Autoliste at lists.autoliste.lv>
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
>
> --
>
> Karlis
>
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
--
Instigater
Serveru noma Eiropas Savienības datu centrā - sākot no 13 EUR/mēn.
www.projektam.lv
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20170411/ba1a2888/attachment.html>
More information about the Autoliste
mailing list