[Autoliste] Re: Rīga- Daugavpils

ArnisR listes at mediaservice.lv
Sat Jan 17 01:00:08 EET 2015

#sarcasm_on

Paldies par izsmeļošo un jēgpilno atbildi J Absolūti atbilstoši laikmeta garam, iekļaujoties interneta komentāru vidējā līmenī.

#reality_check_on

Nezinu, kuru variantu biji domājis par pirkstu un kuru par cīsiņu, bet zināma līdzība ir ;)

1. variants - caur Vecumniekiem, Subati - visīsākais un visātrākais, gan attāluma, gan vismazāk apdzīvotu vietu pa ceļam ziņā. Mīnuss – visnedrošākais, man nezināma ceļa kvalitāte (ar aizdomām par sliktu).

2. variants – pa A6 – visgarākais, visdrošākais, visilgākais, ar ~zināmu labu seguma kvalitāti. Teorētiski visdrošākais (man bija jābrauc no rīta turp un vēlu vakarā atpakaļ), jo vienīgajam ir garantēta puslīdz operatīva pretledus apstrāde. Praksē gan nesen pierādījās, ka tas ne vienmēr palīdzL

3. variants – Tīnūži-Koknese (P80), pēc tam tālāk pa A6 – vidēji garš, vidēji ilgs, vidēji drošs (jo P ceļš nav A ceļš), vislabākā ceļa kvalitāte (P80).

Laika ziņā starpība starp 1. un 2. variantu ir ~30 min. Tevis minētā varianta “ātri un ērti” nav. Tāpēc 1. variants laikam būs pirksts, bet 2.&3. – cīsiņš.
Ar pirkstu var izdarīt ātrāk un vairāk, bet cīsiņš ir gludāks un garšīgāks nekā pirksts. (Es šeit konkrēti par cīsiņu runāju :D )

No rīta, izvērtējot ceļu kvalitāti, turp braucu pa 1. variantu. Reāli štruntīgs ceļu segums - izjāts, pārlāpīts asfalts -  kopsummā bija tikai kādi ~20 km (zīmes 50, bet uz ~70 var braukt). Bedru nebija. Caurmērā bija normāli vai arī visai labi ceļa posmi. No Rīgas līdz D-pils centram 1(!) luksofors, un tas pats pie Rīgas robežas man rādīja zaļu aciJ Trafiks praktiski nekāds.

Atpakaļ braucot tumsā, svārstījos starp 2. un  3. variantu, jo tie tumsā normāli nomarķēti atšķirībā no 1. varianta. Bija arī apledojuma risks. D-pilī un uz A6 tajā galā jau kaisīja, lai gan t vēl bija +2° un apledojuma nebija. Pie Kokneses vēl bija +2°, tāpēc aizgāju pa 3. variantu pa P80. Rīgā uz nomaļāka asfalta jau bija ledus. Trafiks vidēji intensīvs, uz P80 intensitāte, salīdzinot ar vasaru, jūtami pieaugusi.

Par logu tīrīšanu.

Rodas iespaids, ka šādā laikā nekad tālākus gabalus pa šoseju neesi braucis.

Štrunts par slotiņām. Atšķirība ir tāda, ka pietiekami intensīva trafika gadījumā gan priekšā braucošais, gan pretī braucošie noķēza stiklu ar smilšu vai smilšu-sāls maisījumu. Tas ir jāmazgā nost, jo gribu normāli redzēt ceļu un negribu skrāpēt stiklu. Slotiņas nekādā regulārā intervāla ieslēgt nevar (kā tas ir lietus gadījumā). Visu laiku jābakstās gar to kloķi/pogu/whatever. Man tas šķiet neērti J Esmu izlepis J Turpceļā logu mazgāšanas šķidrumu vispār nelietoju, jo trafika praktiski nebija + smidzināja lietus. Atpakaļceļā laikam kādu 1,5 l būšu izlietojis.

P.S. Daugavpilieši tā arī teica, ja vajag ātri, tad caur Vecumniekiem, Subati, ja gribas ērti, tad pa A6 vai A6/P80.