[Autoliste] Jaunumi Caka un Pernavas krustojuma jautājumā
Dzintars Misins
dzintars at mt.lv
Thu Apr 11 10:21:29 EEST 2013
Kāds var man paskaidrot cilvēciskā valodā kādi uzlabojumi mūs gaida
2013.gadā :))
DZINTARS
Par satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka
ielas un Pērnavas ielas krustojumā
Jūsu 2012.gada 28.novembra elektroniskā vēstulē par satiksmes organizāciju
Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā, ar Rīgas domes
priekšsēdētāja rezolūciju tika nodota izskatīšanai Rīgas domes Satiksmes
departamentā (turpmāk – Departaments).
Paskaidrojam, ka 2012.gada vasaras sezonā tika veikta luksoforu objekta
rekonstrukcija Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā. Ņemot
vērā, ka šis krustojums un tam piegulošās ielas ir ļoti piesātinātas ar
dažādām inženierkomunikācijām, rekonstrukcijas ietvaros nebija iespējams
ievērojami paplašināt un pārveidot krustojumu. Tika darīts viss iespējamais,
lai maksimāli uzlabotu satiksmes drošību šajā krustojumā. Līdz
rekonstrukcijas darbu veikšanai tas bija viens no bīstamākajiem krustojumiem
Rīgā ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā. Izstrādātajā un normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā akceptētajā tehniskajā projektā tika ņemtas vērā
VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” veiktā minētā ielu krustojuma audita
rezultatīvās daļas rekomendācijas.
Šī krustojuma bīstamību pirms rekonstrukcijas apliecina Valsts policijas
ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk - CSNg) reģistrācijas datu bāzē
reģistrēto CSNg skaits līdz rekonstrukcijai: 2010.gadā – 12 CSNg un 4
cietušie, 2011.gadā – 15 CSNg un 6 cietušie, bet 2012.gadā (ieskaitot
augustu) – 15 CSNg un 6 cietušie. Tātad CSNg un cietušo skaits ir
palielinājies. Pēc Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojuma
rekonstrukcijas pabeigšanas nav reģistrēts neviens CSNg.
Pirms rekonstrukcijas bija atļauti vienlaicīgi abi kreisā pagrieziena
manevri no Aleksandra Čaka ielas uz Pērnavas ielu. Tieši šis apstāklis
darīja bīstamu šo krustojumu, jo vienlaicīgi kreisos manevrus gaidošie
transportlīdzekļi aizsedza viens otram redzamību. Šādu situāciju varēja
novērst ar vienu no risinājumiem:
- kreisā pagrieziena manevri jāatļauj tikai atsevišķās luksoforu regulēšanas
fāzēs.
- likvidēt vienu no kreisajiem pagriezieniem.
Ņemot vērā to, ka:
1)atsevišķu luksofora regulēšanas fāzi nevar ieviest, jo tad būtiski tiks
samazināta krustojuma caurlaides spēja;
2)nokļūt uz Pērnavas ielu var no citām ielām (piemēram Augusta Deglava
iela):
projektētāji izstrādāja krustojuma rekonstrukcijas risinājumu ar kreisā
pagrieziena likvidēšanu virzienā no Dzelzavas ielas.
Tā kā sabiedriskajam transportam Rīgā ir prioritāra loma, tad Aleksandra
Čaka un Pērnavas ielas krustojumā tika izveidota josla sabiedriskajam
transportam abpus krustojumam, tādējādi atstājot iespēju nogriezties pa labi
no Zemitānu tilta uz Pērnavas ielu tikai no labās malējās joslas. Pēc šo
satiksmes organizācijas izmaiņu ieviešanas, Departamenta speciālisti
regulāri apsekoja minēto krustojumu dažādās diennakts stundās, lai novērtētu
esošo situāciju. Vairākkārtīgi izstrādājot iespējamos risinājumus situācijas
uzlabošanai Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā, sadarbībā ar
RP SIA „Rīgas satiksme” Departamenta speciālisti izstrādāja visoptimālāko
risinājumu satiksmes organizācijas uzlabošanai Aleksandra Čaka ielas un
Pērnavas ielas krustojumā. Risinājums paredz nogriešanos no 3.braukšanas
joslas pāri sabiedriskā transporta joslai (2.braukšanas josla) līdz pat
stop līnijai uz 1.braukšanas joslu, lai veiktu labā pagrieziena manevru
krustojumā, tādējādi uzlabojot satiksmes plūsmu Aleksandra Čaka ielas un
Pērnavas ielas krustojumā pa Aleksandra Čaka ielu virzienā no Ieriķu ielas.
Šo satiksmes organizācijas uzlabošanas risinājumu paredzēts realizēt
2013.gada darbu sezonā, kad būs optimāli laikapstākļi ceļa horizontālā
apzīmējuma noņemšanai un jauna ceļa horizontālā apzīmējuma uzklāšanai.
Jautājumā par joslu sadalījumu uz Pērnavas ielas virzienā no Krišjāņa Barona
ielas tika konstatēts, ka projektētāju izstrādātais risinājums nenodrošina
divu blakus braucošu transportlīdzekļu drošību un tādēļ tika veiktas
papildus satiksmes organizācijas izmaiņas, kuru rezultātā, no labās malējās
joslas atļauts nogriezties tikai pa labi uz Aleksandra Čaka ielu un kustība
taisni pa Pērnavas ielu atļauta tikai no otrās joslas.
Lai palielinātu satiksmes caurlaides spēju Pērnavas ielas posmā no
Aleksandra Čaka ielas līdz Rūdolfa ielai, tika paplašināta Pērnavas ielas
brauktuve un izveidotas četras normatīviem atbilstoša platuma transporta
kustības joslas. Paplašināšanu veica attiecīgi samazinot vienā ielas pusē
ietves platumu un otrā - zaļās zonas platumu. Sakarā ar to, ietves platums
vairs nevar nodrošināt transporta līdzekļu stāvēšanu un vienlaicīgu gājēju
kustību.
Mainīt satiksmes organizāciju Pērnavas ielas un Rūdolfa ielas krustojumā
Departaments uzskata par nelietderīgu, jo gan labais, gan kreisais
pagrieziens šajā krustojumā ir noslogots ievērojami mazāk nekā taisnais
virziens. Šobrīd kustība taisnā virzienā notiek nemainot braukšanas
trajektoriju. Ja braukšana taisni tiktu organizēta no kreisās malējās
joslas, tad autovadītājiem būtu piespiedu kārtā jāmaina braukšanas
trajektorija, kas varētu novest pie iespējamu konfliktu rašanās ar
pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem.
Ņemot vērā krustojumā veiktās būtiskās izmaiņas, Departamenta speciālisti
veic krustojuma monitoringu. Nepieciešamības gadījumā tiks ieviestas
papildus izmaiņas.
Direktora p.i. A.Uplejs
More information about the Autoliste
mailing list