[Autoliste] Jaunumi Caka un Pernavas krustojuma jautājumā

Dzintars Misins dzintars at mt.lv
Thu Apr 11 10:21:29 EEST 2013


Kāds var man paskaidrot cilvēciskā valodā kādi uzlabojumi mūs gaida 
2013.gadā :))

DZINTARS


Par satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka
ielas un Pērnavas ielas krustojumā

Jūsu 2012.gada 28.novembra elektroniskā vēstulē par satiksmes organizāciju 
Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā, ar Rīgas domes 
priekšsēdētāja rezolūciju tika nodota izskatīšanai Rīgas domes Satiksmes 
departamentā (turpmāk – Departaments).
Paskaidrojam, ka 2012.gada vasaras sezonā tika veikta luksoforu objekta 
rekonstrukcija Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā. Ņemot 
vērā, ka šis krustojums un tam piegulošās ielas ir ļoti piesātinātas ar 
dažādām inženierkomunikācijām, rekonstrukcijas ietvaros nebija iespējams 
ievērojami paplašināt un pārveidot krustojumu. Tika darīts viss iespējamais, 
lai maksimāli uzlabotu satiksmes drošību šajā krustojumā. Līdz 
rekonstrukcijas darbu veikšanai tas bija viens no bīstamākajiem krustojumiem 
Rīgā ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā. Izstrādātajā un normatīvajos 
aktos noteiktajā kārtībā akceptētajā tehniskajā projektā tika ņemtas vērā 
VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” veiktā minētā ielu krustojuma audita 
rezultatīvās daļas rekomendācijas.
Šī krustojuma bīstamību pirms rekonstrukcijas apliecina Valsts policijas 
ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk - CSNg) reģistrācijas datu bāzē 
reģistrēto CSNg skaits līdz rekonstrukcijai: 2010.gadā – 12 CSNg un 4 
cietušie, 2011.gadā – 15 CSNg un 6 cietušie, bet 2012.gadā (ieskaitot 
augustu) – 15 CSNg un 6 cietušie. Tātad CSNg un cietušo skaits ir 
palielinājies. Pēc Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojuma 
rekonstrukcijas pabeigšanas nav reģistrēts neviens CSNg.
Pirms rekonstrukcijas bija atļauti vienlaicīgi abi kreisā pagrieziena 
manevri no Aleksandra Čaka ielas uz Pērnavas ielu. Tieši šis apstāklis 
darīja bīstamu šo krustojumu, jo vienlaicīgi kreisos manevrus gaidošie 
transportlīdzekļi aizsedza viens otram redzamību. Šādu situāciju varēja 
novērst ar vienu no risinājumiem:
- kreisā pagrieziena manevri jāatļauj tikai atsevišķās luksoforu regulēšanas 
fāzēs.
- likvidēt vienu no kreisajiem pagriezieniem.
Ņemot vērā to, ka:
1)atsevišķu luksofora regulēšanas fāzi nevar ieviest, jo tad būtiski tiks 
samazināta krustojuma caurlaides spēja;
2)nokļūt uz Pērnavas ielu var no citām ielām (piemēram Augusta Deglava 
iela):
projektētāji izstrādāja krustojuma rekonstrukcijas risinājumu ar kreisā 
pagrieziena likvidēšanu virzienā no Dzelzavas ielas.
Tā kā sabiedriskajam transportam Rīgā ir prioritāra loma, tad Aleksandra 
Čaka un Pērnavas ielas krustojumā tika izveidota josla sabiedriskajam 
transportam abpus krustojumam, tādējādi atstājot iespēju nogriezties pa labi 
no Zemitānu tilta uz Pērnavas ielu tikai no labās malējās joslas. Pēc šo 
satiksmes organizācijas izmaiņu ieviešanas, Departamenta speciālisti 
regulāri apsekoja minēto krustojumu dažādās diennakts stundās, lai novērtētu 
esošo situāciju. Vairākkārtīgi izstrādājot iespējamos risinājumus situācijas 
uzlabošanai Aleksandra Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā, sadarbībā ar 
RP SIA „Rīgas satiksme” Departamenta speciālisti izstrādāja visoptimālāko 
risinājumu satiksmes organizācijas uzlabošanai Aleksandra Čaka ielas un 
Pērnavas ielas krustojumā. Risinājums paredz nogriešanos no 3.braukšanas 
joslas pāri sabiedriskā transporta joslai (2.braukšanas  josla) līdz pat 
stop līnijai uz 1.braukšanas joslu, lai veiktu labā pagrieziena manevru 
krustojumā, tādējādi uzlabojot satiksmes plūsmu Aleksandra Čaka ielas un 
Pērnavas ielas krustojumā pa Aleksandra Čaka ielu virzienā no Ieriķu ielas. 
Šo satiksmes organizācijas uzlabošanas risinājumu paredzēts realizēt 
2013.gada darbu sezonā, kad būs optimāli laikapstākļi ceļa horizontālā 
apzīmējuma noņemšanai un jauna ceļa horizontālā apzīmējuma uzklāšanai.
Jautājumā par joslu sadalījumu uz Pērnavas ielas virzienā no Krišjāņa Barona 
ielas tika konstatēts, ka projektētāju izstrādātais risinājums nenodrošina 
divu blakus braucošu transportlīdzekļu drošību un tādēļ tika veiktas 
papildus satiksmes organizācijas izmaiņas, kuru rezultātā, no labās malējās 
joslas atļauts nogriezties tikai pa labi uz Aleksandra Čaka ielu un kustība 
taisni pa Pērnavas ielu atļauta tikai no otrās joslas.
Lai palielinātu satiksmes caurlaides spēju Pērnavas ielas posmā no 
Aleksandra Čaka ielas līdz Rūdolfa ielai, tika paplašināta Pērnavas ielas 
brauktuve un izveidotas četras normatīviem atbilstoša platuma transporta 
kustības joslas. Paplašināšanu veica attiecīgi samazinot vienā ielas pusē 
ietves platumu un otrā - zaļās zonas platumu. Sakarā ar to, ietves platums 
vairs nevar nodrošināt transporta līdzekļu stāvēšanu un vienlaicīgu gājēju 
kustību.
Mainīt satiksmes organizāciju Pērnavas ielas un Rūdolfa ielas krustojumā 
Departaments uzskata par nelietderīgu, jo gan labais, gan kreisais 
pagrieziens šajā krustojumā ir noslogots ievērojami mazāk nekā taisnais 
virziens. Šobrīd kustība taisnā virzienā notiek nemainot braukšanas 
trajektoriju. Ja braukšana taisni tiktu organizēta no kreisās malējās 
joslas, tad autovadītājiem būtu piespiedu kārtā jāmaina braukšanas 
trajektorija, kas varētu novest pie iespējamu konfliktu rašanās ar 
pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem.
Ņemot vērā krustojumā veiktās būtiskās izmaiņas, Departamenta speciālisti 
veic krustojuma monitoringu. Nepieciešamības gadījumā tiks ieviestas 
papildus izmaiņas.


Direktora p.i.                                    A.Uplejs 




More information about the Autoliste mailing list