[Autoliste] Re: Elektromobilji

Artis.M Artis.M at e-apollo.lv
Sat Apr 21 08:05:53 EEST 2012

Neliels ka-das priva-tpersonas (ne mans!) veikts pe-ti-jums par te-mu "a
vot interesanti vai ir ve-rts doma-t par dote-tu elektromobili". Uz
vieni-go & absolu-to patiesi-bu netiek pretende-ts.

---
Ja nekl,u-dos apre-k,inos, tad projektu iesniegs(ana beidzas 01.05.2012.

Priva-tpersona-m tiek segtas elektromobil,a iega-des izmaksas 50%, bet
ne vaira-k ka- 13000 LVL apme-ra-. Ja pe-rk a-rpus Latvijas, tad visas
importa izmaksas par savu kabatu.
Ar elektromobili tiek saprasti "tikai ar elektri-bu darbina-mi jauni,
ru-pnieciski raz(oti viegli pasaz(ieru transportli-dzekl,i", "kuru
maksima-lais nobraukums starp uzla-des reize-m ir vismaz 100 kilometri
un elektromobil,u maksima-lais a-trums -- vismaz 100 kilometri stunda-".
Ta-tad hibri-di ka- Toyota Prius un Opel Ampera nepiedala-s, pilse-tas
mas(i-nas ka- Renault Twizy (45 km/h) nepiedala-s.

Projekta budz(ets ir apme-ram 135 mas(i-na-m.

Projektu pieteikumu ve-rte-s(ana- var san,emt plus punktus, ja
elektromobilis ir le-ta-ks, tiek izmantots pasaz(ieru pa-rvada-s(anai,
tiek novietots publiska-s vieta-s utml. popularize-s(anas pasa-kumiem.

Pasaules autobu-ve- situa-cija s(obri-d ir sekojos(a
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_production_plug-in_electric_vehicles

Japa-n,i ir prieks(a-, franc(i un amerika-n,i pievelk, va-cies(us s(is
z(anrs i-pas(i nekrata. Visi pamaza-m gatavojas pa-rejai no demo
raz(os(anas uz masu raz(os(anu, uz 2012. gada *beiga-m* daudzi ir
pieteikus(i, ka vin,iem para-di-sies plas(ai publikai doma-ti produkti.

Li-dz ar to rea-li s(obri-d ir runa par Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV
un, varbu-t, Renault Fluence Z.E. (Latvijas tirgu- netiek pieda-va-ts,
ka- es saprotu). Igaun,i valstiska- li-meni- savulaik iepirka par sava-m
kvota-m i-MiEV pa ties(o no Mitsubishi.

Nissan Leaf
39990 EUR - 13000 LVL = 15105 LVL no savas kabatas
160 km ar vienu uzla-di
140 km/h
5 se-dvietas, hec(beks
8 stundas pilna- uzla-de, 10 minu-tes a-tra- uzla-de (50 km)

Mitsubishi i-MiEV
37000 EUR - 13000 LVL = 13000 LVL no savas kabatas
150 km
130 km/h
5 se-dvietas, hec(beks
16 kWh
6 stundas pilna- uzla-dem 30 minu-tes a-tra- uzla-de (80%)

Uz cena-m gan ja-skata-s "ta-", jo Latvijas di-leru lapa-s s(iem
bri-numiem ta-s netiek nora-di-tas, bet gan jau ir runa-jamas. Ir tikai
saite uz raz(ota-ja lapu.

Ko tas nozi-me- praktiski?

o 150 km ar vienu uzla-di ir l,oti stiepjams je-dziens un pie
palielina-tas noslodzes (tuva-s gaismas Latvija-, radio, apkure ziema-,
kondicionieris vasara-), tas var samazina-ties li-dz pat 3x. Ar hibri-du
mieri-gi brauktu ta-la-k. Ar elektro ir pilni-gs c(au. Mu-su gadi-juma-
tas nozi-me-, ka ikdienas mars(rutu (~200 km) ar vienu uzla-di nobraukt
nav iespe-jams.

o Uzla-de-t var no parasta- elektroti-kla, tad ir gara- uzla-de
(stundas). Uzla-des stacija-s, kad ta-das para-di-sies, bu-s a-tra-
uzla-de ar paaugstina-tu spriegumu (minu-tes). Ir raz(ota-ji, kuri
pieda-va- par taisni-gu atli-dzi-bu daz(u tu-kstos(u eiro apme-ra-
iepirkt uzla-des staciju gara-z(ai. A-tra- uzla-de samazina akumulatoru
dzi-vi - Li-ion liek sveicina-t. Akumulatori nav mu-z(i-gi un atkal
maksa- vaira-kus tu-kstos(us EUR. Renault pieeja - akumulatori tiek doti
li-zinga-, sa-kot ar 82 EUR / me-nesi-. Va-rdu sakot, ja dienas
nobraukums atl,auj la-de-t 1x diena- pa nakti, vai apri-kojums atl,auj
la-de-t 2x diena-, kad mas(i-na nav ja-izmanto (es gan gribu redze-t, no
kurienes pat Ri-ga- s(obri-d vare-tu sev atvilkt 220V uz sta-vvietu
ielas mala-), tad ir OK. Cita-di individua-lajam transportam tas nav
nopietni.

o Mitsubishi akumulatora ietilpi-ba uz ta-tad uzla-de ir 16 kWh.
Pien,emsim, ka ar to var nobraukt 120 km no max 150 km. Pie standarta
Latvenergo tarifa 0,1074 LVL / kWh tas nozi-me- aptuveni
     1,50 LVL / 100 km
s(i-bri-z(a auto ar ga-zi izmaksa-
     4,50 LVL / 100 km
s(i-bri-z(a auto ar benzi-nu izmaksa-
     8,00 LVL / 100 km
Pien,emsim, ka tiek braukts 40 000 km gada-, kas atbilst 4x nede-l,a- pa
~200 km.
     600 LVL elektri-ba
     1800 LVL ga-ze
     3200 LVL benzi-ns
Ta-tad elektri-ba l,auj ietaupi-t degvielas izmaksas (nen,emot ve-ra-
akumulatoru main,u, par kuru man nav datu)
     1200 LVL / gada- sali-dzina-juma- ar ga-zi
     2600 LVL / gada- sali-dzina-juma- ar benzi-nu
Tas nozi-me-, ka jauna elektromobil,a iega-de sali-dzina-juma- ar
pas(reize-jo autoparku bu-tu pa nulle-m
     10 gados sali-dzina-juma- ar ga-zi (lu-dzu, nesmi-diniet, es
neticu, ka pe-c 10 gadu ekspluata-cijas pie pas(reize-ja-s autobu-ves
kvalita-tes tas ve-l bu-s lietojams)
     5 gados sali-dzina-juma- ar benzi-nu

Secina-jums:
     Elektromobilis pat pie s(a-diem nosaci-jumiem vare-tu bu-t
interesants tikai tiem, kuriem ikdiena- nepiecies(ams pa-rvietoties
li-dz 100 km un nav z(e-l s(im nolu-kam izvilkt no savas kabatas vismaz
13000 LVL. Nav mans gadi-jums.
---

veel viens...
RGS - DC, 1999