<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Neliels kādas privātpersonas (ne mans!) veikts pētījums par tēmu "a
    vot interesanti vai ir vērts domāt par dotētu elektromobili". Uz
    vienīgo & absolūto patiesību netiek pretendēts.<br>
    <br>
    ---<br>
    Ja nekļūdos aprēķinos, tad projektu iesniegšana beidzas 01.05.2012.
    <br>
    <br>
    Privātpersonām tiek segtas elektromobiļa iegādes izmaksas 50%, bet
    ne vairāk kā 13000 LVL apmērā. Ja pērk ārpus Latvijas, tad visas
    importa izmaksas par savu kabatu.
    <br>
    Ar elektromobili tiek saprasti "tikai ar elektrību darbināmi jauni,
    rūpnieciski ražoti viegli pasažieru transportlīdzekļi", "kuru
    maksimālais nobraukums starp uzlādes reizēm ir vismaz 100 kilometri
    un elektromobiļu maksimālais ātrums – vismaz 100 kilometri stundā".
    <br>
    Tātad hibrīdi kā Toyota Prius un Opel Ampera nepiedalās, pilsētas
    mašīnas kā Renault Twizy (45 km/h) nepiedalās.
    <br>
    <br>
    Projekta budžets ir apmēram 135 mašīnām.
    <br>
    <br>
    Projektu pieteikumu vērtēšanā var saņemt plus punktus, ja
    elektromobilis ir lētāks, tiek izmantots pasažieru pārvadāšanai,
    tiek novietots publiskās vietās utml. popularizēšanas pasākumiem.
    <br>
    <br>
    Pasaules autobūvē situācija šobrīd ir sekojoša
    <br>
    <a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_production_plug-in_electric_vehicles">http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_production_plug-in_electric_vehicles</a>
    <br>
    <br>
    Japāņi ir priekšā, franči un amerikāņi pievelk, vāciešus šis žanrs
    īpaši nekrata. Visi pamazām gatavojas pārejai no demo ražošanas uz
    masu ražošanu, uz 2012. gada <b class="moz-txt-star"><span
        class="moz-txt-tag">*</span>beigām<span class="moz-txt-tag">*</span></b>
    daudzi ir pieteikuši, ka viņiem parādīsies plašai publikai domāti
    produkti.
    <br>
    <br>
    Līdz ar to reāli šobrīd ir runa par Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV
    un, varbūt, Renault Fluence Z.E. (Latvijas tirgū netiek piedāvāts,
    kā es saprotu). Igauņi valstiskā līmenī savulaik iepirka par savām
    kvotām i-MiEV pa tiešo no Mitsubishi.
    <br>
    <br>
    Nissan Leaf
    <br>
    39990 EUR - 13000 LVL = 15105 LVL no savas kabatas
    <br>
    160 km ar vienu uzlādi
    <br>
    140 km/h
    <br>
    5 sēdvietas, hečbeks
    <br>
    8 stundas pilnā uzlāde, 10 minūtes ātrā uzlāde (50 km)
    <br>
    <br>
    Mitsubishi i-MiEV
    <br>
    37000 EUR - 13000 LVL = 13000 LVL no savas kabatas
    <br>
    150 km
    <br>
    130 km/h
    <br>
    5 sēdvietas, hečbeks
    <br>
    16 kWh
    <br>
    6 stundas pilnā uzlādem 30 minūtes ātrā uzlāde (80%)
    <br>
    <br>
    Uz cenām gan jāskatās "tā", jo Latvijas dīleru lapās šiem brīnumiem
    tās netiek norādītas, bet gan jau ir runājamas. Ir tikai saite uz
    ražotāja lapu.
    <br>
    <br>
    Ko tas nozīmē praktiski?
    <br>
    <br>
    o 150 km ar vienu uzlādi ir ļoti stiepjams jēdziens un pie
    palielinātas noslodzes (tuvās gaismas Latvijā, radio, apkure ziemā,
    kondicionieris vasarā), tas var samazināties līdz pat 3x. Ar hibrīdu
    mierīgi brauktu tālāk. Ar elektro ir pilnīgs čau. Mūsu gadījumā tas
    nozīmē, ka ikdienas maršrutu (~200 km) ar vienu uzlādi nobraukt nav
    iespējams.
    <br>
    <br>
    o Uzlādēt var no parastā elektrotīkla, tad ir garā uzlāde (stundas).
    Uzlādes stacijās, kad tādas parādīsies, būs ātrā uzlāde ar
    paaugstinātu spriegumu (minūtes). Ir ražotāji, kuri piedāvā par
    taisnīgu atlīdzību dažu tūkstošu eiro apmērā iepirkt uzlādes staciju
    garāžai. Ātrā uzlāde samazina akumulatoru dzīvi - Li-ion liek
    sveicināt. Akumulatori nav mūžīgi un atkal maksā vairākus tūkstošus
    EUR. Renault pieeja - akumulatori tiek doti līzingā, sākot ar 82 EUR
    / mēnesī. Vārdu sakot, ja dienas nobraukums atļauj lādēt 1x dienā pa
    nakti, vai aprīkojums atļauj lādēt 2x dienā, kad mašīna nav
    jāizmanto (es gan gribu redzēt, no kurienes pat Rīgā šobrīd varētu
    sev atvilkt 220V uz stāvvietu ielas malā), tad ir OK. Citādi
    individuālajam transportam tas nav nopietni.
    <br>
    <br>
    o Mitsubishi akumulatora ietilpība uz tātad uzlāde ir 16 kWh.
    Pieņemsim, ka ar to var nobraukt 120 km no max 150 km. Pie standarta
    Latvenergo tarifa 0,1074 LVL / kWh tas nozīmē aptuveni
    <br>
        1,50 LVL / 100 km
    <br>
    šībrīža auto ar gāzi izmaksā
    <br>
        4,50 LVL / 100 km
    <br>
    šībrīža auto ar benzīnu izmaksā
    <br>
        8,00 LVL / 100 km
    <br>
    Pieņemsim, ka tiek braukts 40 000 km gadā, kas atbilst 4x nedēļā pa
    ~200 km.
    <br>
        600 LVL elektrība
    <br>
        1800 LVL gāze
    <br>
        3200 LVL benzīns
    <br>
    Tātad elektrība ļauj ietaupīt degvielas izmaksas (neņemot vērā
    akumulatoru maiņu, par kuru man nav datu)
    <br>
        1200 LVL / gadā salīdzinājumā ar gāzi
    <br>
        2600 LVL / gadā salīdzinājumā ar benzīnu
    <br>
    Tas nozīmē, ka jauna elektromobiļa iegāde salīdzinājumā ar
    pašreizējo autoparku būtu pa nullēm
    <br>
        10 gados salīdzinājumā ar gāzi (lūdzu, nesmīdiniet, es neticu,
    ka pēc 10 gadu ekspluatācijas pie pašreizējās autobūves kvalitātes
    tas vēl būs lietojams)
    <br>
        5 gados salīdzinājumā ar benzīnu
    <br>
    <br>
    Secinājums:
    <br>
        Elektromobilis pat pie šādiem nosacījumiem varētu būt
    interesants tikai tiem, kuriem ikdienā nepieciešams pārvietoties
    līdz 100 km un nav žēl šim nolūkam izvilkt no savas kabatas vismaz
    13000 LVL. Nav mans gadījums.
    <br>
    ---<br>
    <br>
    veel viens...<br>
    RGS - DC, 1999<br>
    <br>
    On 17.04.2012 09:32, Vineta Rubene wrote:
    <blockquote
cite="mid:CCA0148A215433419629AD617ED111E976871D9B@LTC-MBX02.ad.lattelekom.biz"
      type="cite">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
        charset=ISO-8859-1">
      <meta name="Generator" content="Microsoft Word 12 (filtered
        medium)">
      <style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri","sans-serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.EmailStyle17
        {mso-style-type:personal-compose;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
      <div class="WordSection1">
        <p class="MsoNormal">Sveiki, sen neredzeetie!<o:p></o:p></p>
        <p class="MsoNormal">Parunaajam par elektromobiljiem? Piedodiet,
          ja shaada teema jau ir apspriesta, tad neuzbāzjos. )<o:p></o:p></p>
        <p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
        <p class="MsoNormal">Taa kaa man braukaashana paarsvaraa pa
          Riigu (taalajiem braucieniem varu aizņemties deela mašīnu),
           un kaut kad jau pienaaks laiks nomainiit rijīgo Volvo,
          iedomaajos par subj. Dzirdeeju, ka buushot iespējams
          pieteikties uz valsts atbalstu 50%. <o:p></o:p></p>
        <p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
        <p class="MsoNormal">Vai L-jaa vispaar elektroauto ir
          nopeerkami? (neko daudz nesaguugleeju) Kaadaas cenaas? Varbuut
          kaadam ir pieredze ar ekspluatāciju? Cik biezji jāmaina
          baterijas, cik taas maksaa?
          <o:p></o:p></p>
        <p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
        <p class="MsoNormal">Vineta <o:p></o:p></p>
        <p class="MsoNormal">Volvo S60, 2002<o:p></o:p></p>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
Autoliste mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Autoliste@lists.autoliste.lv">Autoliste@lists.autoliste.lv</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste">http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>