[Autoliste] Re: par lēnajiem braucējiem

Ojars Krumins hardcore at parks.lv
Thu Jul 28 21:55:38 EEST 2011

On 11.28.7 07:00, Rinalds Egle wrote:

> ja tu skolaa buutu fiziku maaciijies, tad zinaatu, ka objekta
> kineetiskaa energjija ir proporcionaala masai un aatruma kvadraatam.
> tieshi taapeec auto, piemeeram, kas brauc "tikai" uz 70 ir ar ~2x
> lielaaku kineetisko energjiju, kaa taads pats auto, kas brauc ar
> aatrumu 50kmh. un taa visa energjija kautkur ir jaaliek gan sadursmes
> briidii, gan vienkaarshi bremzeejot. un veel ir nobrauktais celja
> gabals, kuraa tu peec briesmu pamaniishanas neko nedari - pat ja tev
> liekas, ka tu esi mutants-ninzja, tu nevari nekaveejoties reagjeet uz
> [...]

Kas ir kinētiskā enerģija, kā mainās enerģijas izkliedes vietas
bremzējot, sadalījumi u.t.t. es ļoti labi zinu. Es tikai neredzu TIEŠU
un viennozīmīgu nepārtrauktu sakarību starp kustības ātrumu un varbūtību
"a ja nu pēkšņi". Satikmē neeksistē, vienkārši neeksistē tāda lieta kā
"Pēkšņi". Tāpēc es arī propogandēju, ka drošu ātrumu nevar noteikt
statiski un administratīvi, jo vienā un tajā pašā vietā dažādos
momentos, labi, ne momentos, bet dažādos dienas posmos, tas būs
atšķirīgs. Attiecīgi nav pamata sākt mākslīgi bremzēt vienmērīgu plūsmu
pat ja tā kustas ievērojami ātrāk kā ir administratīvi atļauts. Savukārt
satiksmes drošību var kontrolēt ar tādu konstrukciju kā ITS vai kamēr
mums tā nav, daļu tās uzdevumu pilda izglītota ceļu policija.

Ojārs.