[Autoliste] Re: viela pardomam un diskusijai
janis.prusis at riga.lv
janis.prusis at riga.lv
Tue Jul 12 14:22:45 EEST 2011
Steiga nekad neuzlabo satiksmes drošību. Līdzības varam meklēt arī Latvijā, piemēram, pie SEB centrālās ēkas no rītiem :) (tiesa, taurēšana nav tik bieža, bet sajūtas līdzīgas) Galvenais jau ir iekšējais miers un pārliecība, ka citi redz, ko tu ar to mašīnu dari / gatavojies darīt…
Prusaks
PS No minētās lidostas gadā 2003 (laikam) braucu uz Romas centru ar vip taxi (mašīna – jauna MB E klase) un sapratu, ka es braukt nemāku. Droši un fantastiski ātri, bet noteikumus vadītājs neievēro gandrīz nemaz. Tajā pašā laikā avārijas situācija izveidojās tikai vienu reizi un tikai vadītāja laipnības pret pasažieriem dēļ (t.i. sarunājoties gribēja redzēt sarunu biedra seju). Tādēļ domāju, ka katram pēc iespējas objektīvi jāizvērtē savas braukšanas iemaņas un jāpieņem realitāte – visi mēs esam visai viduvēji šoferīši ar spēcīgākām iemaņām tikai noteiktos, specifiskos braukšanas apstākļos.
PPS nu gan nomurgoju, ceru, ka kāds sapratīs :)
________________________________
From: autoliste-bounces+janis.prusis=riga.lv at lists.autoliste.lv [mailto:autoliste-bounces+janis.prusis=riga.lv at lists.autoliste.lv] On Behalf Of Krescendo Paranoja
Sent: Tuesday, July 12, 2011 2:13 PM
To: Viss par un ap auto!
Subject: [Autoliste] Re: viela pardomam un diskusijai
Blīvums, jā- ceļi noslogoti par visiem 100%.
Piemērs, lidostas ceļš Fiumicīno miestā. Pa joslai katrā virzienā. Visu laiku abos virzienos straumē brauc auto. Un pēkšņi kādam vajag kreiso (atļauts, btw). Viņš apstājas (aiz viņa visi sāk taurēt), un lēnām lien pretējā joslā, līdz tur kādam nervi neiztur un tas apstājas (tagad tam visi sāk taurēt, koroč, visi taurē) un pirmais auto pabeidz manevru. Citādāk tur nevar, gaidīsi kamēr vecs paliksi. Bet ja kāds pretimbraucošs tevi nonesīs, vainīgs būsi tu. Un tā visu laiku, pilnīgs pī.
KH
Citējot <janis.prusis at riga.lv><mailto:janis.prusis at riga.lv>:
Nu nez, man jau šķiet, ka Eiropā (ar to saprotot ģeogrāfisko jēdzienu, kas sevī ietver Eirāzijas daļu līdz Kaukāzam) atšķiras tikai samērā maz būtiskas nianses – neviens tīšuprāt virsū nebrauc (jo kuram gan ir vēlme pēc tam skaidroties un tērēt tam laiku) un taranēt viens otru arī netaisās (atkal tas pats – laika patēriņš). Tālā uz austrumiem gan var būt nianses, kur no „pārkrutuma” (t.i. varas iestādēm ir tikai kasiera vai nekāda loma CSN gadījumā) daudzi ir pazaudējuši mēra sajūtu. Man pašam no Eiropas „grūtākajiem” punktiem ir atlicis apgūt tikai Itālijas dienvidu daļu, bet nedomāju, ka tur kaut kas atšķiras pēc būtības. Atliek saprast nianses, par kurām arī te varam diskutēt, bet, manuprāt, secinājumi ir vienkārši un (vismaz pagaidām) tikai daži:
1) jo vairāk cilvēku apkārtnē (t.i. iedzīvotāju blīvums), jo nervozāka un saraustītāka satiksme;
2) jo vairāk uz ziemeļiem – jo satiksme mierīgāka, jo tālāk uz dienvidiem – satiksme nervozāka (dienvidnieku temperaments, va zi’).
Prusaks
Kas meklē ietilpīgu auto cenā līdz 2k ls
________________________________
From: autoliste-bounces+janis.prusis=riga.lv at lists.autoliste.lv [mailto:autoliste-bounces+janis.prusis=riga.lv at lists.autoliste.lv] On Behalf Of Krescendo Paranoja
Sent: Tuesday, July 12, 2011 12:22 PM
To: Viss par un ap auto!
Subject: [Autoliste] Re: viela pardomam un diskusijai
nevis mauc sānos uz urrā...
++++++++++++++
Šim atļaušos iebilst kā cilvēks, kuram Romā nācies braukt pa Lungotevere Tor di Noma, Lungotevere Marzio- tur vnk mauc sānos un nervos, neskatoties.
KH
Citējot Martins <martini.zupa at gmail.com><mailto:martini.zupa at gmail.com>:
Ne gluži. Tur tas notiek pietiekami dinamiski, bet ne agresīvi. Tur
tiešām cilvēks parāda, sāk braukt, un viņu mierīgi ielaiž ja viņu
laiž, nevis mauc sānos uz urrā. Viena lieta ir braukt dinamiski, bet
dinamiski te brauc bieži vien visi vai daudz, un ir kaut kāda nosacīta
plūsmas dinamika. Tie, par kuriem sūdzējos, čakarēja pilnīgi visus
citus un dezorganizēja savā ziņā labi organizētu satiksmi. Un cik zinu
no teorijas, tad šitādi pidari ir viens no iemesliem, kāpēc sākas
plūsmas viļņošanās un attiecīgi arī samazinās trakta caurlaidība.
2011/7/12 Krescendo Paranoja <krescendoparanoja at inbox.lv>:
> Tieši tā. Un neviens par to īpaši necepas un švellerus nekarina, c'est la
> vie.
>
> KH
>
>
> Citējot Martins <martini.zupa at gmail.com>:
>
> Ka tik ne ar. Dažus gadus atpakaļ StPēterburgai tika cauri izvilkts
> trelis, pie tam pīķa/korķa laikā, un vilcējam bija 2.5tdi motors... Un
> starts pasākumam Ladoga Trophy vispār ir no Izaka katedrāles laukuma,
> kas ir samērā centrs, nerunājot par tuvu notiekošo tehnisko komisiju.
> Un atpakaļ braucot tai pašai Pēterburgai cauri izbraukts tika ar
> pazeminātajiem ātrumiem (jo tad treļa vilcējs bija jau puskauts...)!
> :D Nekā Tāda tur nebija, izņemot dīvainību ka ja vajag starp
> joslām pārkārtoties intensīvas plūsmas laikā tad nevar ieslēgt
> pagriezienu un sagaidīt kad kāds palaidīs. Ir jāieslēdz pagrieziens,
> jānoskaita līdz 2 un tad jābrauc virsū blakus joslā esošajiem, tad
> palaiž un par tādiem gājieniem arī nestreso...
>
>
> On Tue, Jul 12, 2011 at 8:53 AM, Krescendo Paranoja
> <krescendoparanoja at inbox.lv> wrote:
>> Mnjā. Jūtams, ka neesi Maskavā/StPēterburgā/Ņujorkā/Romā etc. auto
>> stūrējis-
>> viņiem vārdu salikums "Rīga" un "Steidzīgs" liktu gārgt nemaņā. Austrumos
>> esot vēl krutāka satiksme:)
>>
>> KH,
>> A6
>>
>>
>> Citējot Martins <martini.zupa at gmail.com>:
>>
>> Nevelkos, ljoti labi iekljaujos kopeejaa pluusmaa un no vietas
>> starteeju krietni aatraak un operatiivaak par tiem, kas nespeej
>> laiciigi uzsaakt. Kaadi no klaatesoshajiem pat teiktu, ka es pat par
>> mazu distanci ieturu.... ;-) Vnk man patiik tomeer atstaat kaadu
>> pusmashiinas korpusu priekshaa briivu lai, ja nu priekshaa braucoshais
>> izdomaa kreatiivu manevru, ir laiks man savaakties, sabremzeeties vai
>> paspeet pamukt malaa. Tas nav uzaicinaajums tur ieliist, savukaart tur
>> iekaartoties pieklaajiigi nav iespeejams jo vietas vienkaarshi nav
>> (varbuut ar smartu vareetu, bet tie parasti neriskee).
>>
>> Es laikam savam "traktoram" uzlikshu aizmuguree metaala viengabalaino
>> bamperi (tur tagad ir plastmasas gali, kurus jau ir naacies pa mezju
>> mekleet...) ar shvelleri iekshpusee un 2 video regjistratorus salonaa.
>> Un tad miiljie steidziigie - viss ir vienkarshi - esat aiz manis,
>> netiekat normaali garaam - man neineteresee kur juus paliekat,
>> skrienat vai nu malaa staavoshajos iekshaa, vai mana traktora pakalju
>> kanteejiet (tam sekos ekskluziivaa bampera daargais remonts). :-)
>>
>>
>>
>> On Mon, Jul 11, 2011 at 9:21 PM, KPL <kpl.listes at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>> Papuksteeju. Labaak palika. :-)
>>>>
>>>
>>> Un tad salien visaadi saulee paarceptie no paakjienes, un puspamiegam
>>> maisaas krutiem steidziigiem Riidziniekiem pa kaajaam.
>>>
>>> --
>>> KPL
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Autoliste mailing list
>>> Autoliste at lists.autoliste.lv
>>> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Autoliste mailing list
>> Autoliste at lists.autoliste.lv
>> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Autoliste mailing list
>> Autoliste at lists.autoliste.lv
>> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
_______________________________________________
Autoliste mailing list
Autoliste at lists.autoliste.lv
http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20110712/f58f97fe/attachment.html>
More information about the Autoliste
mailing list