[Autoliste] Re: viela pardomam un diskusijai

hardcore at parks.lv hardcore at parks.lv
Wed Jul 6 14:19:49 EEST 2011

On Wed  6/07/11  1:51 PM , Rinalds Egle  wrote:ceelonis absoluutajaa
vairaakumaa gadiijumu tieshaam ir vadiitaajs,
 jaa jau tur raxtaa ir mineets. :)
 man patiik pati definiicija - "velkas uz 75kmh" :D njemot veeraa, ka
 piemeeram ar piekabi nedriixt braukt aatraak par 80, ka daudziem
 smagajiem auto ir ierobezhots max aatrums uz 70, utt. cilveeks uz
 75kmh *nevelkas* - ja tev tas izraisa histeeriju, ir jaaarsteejas. es
 katru dienu braucu kjekava-riiga un atpakalj, sastreegumstundaas
 pluusmas aatrums kaa reizi ir 70-80kmh. ja *visi* brauc shaadaa
 aatruma, tad neveidojaas nekaadas "nemaakulju kolonnas", vienkaarshi
 visi ar shaadu aatrumu brauc - mieriigi un droshi. probleemas rada
 jeblaani, kam visi "velkas uz 75kmh" un ir noteikti jaaspraucas
 garaam, lai nokljuutu pastaaveet korkjii pie balozhiem astonjas
 sekundes aatraak...
	Piemērs Ķekava - Rīga ir nedaudz līks, jo tur pie tekošās
mašīnu plūsmas SEN jau bija jabūt 4 joslam ar
atdalošo. Bet tas tā. Ja neanalizēt pa vardiem vispārējo
bezsajēgas ļurināšnu, tad ir aizmirsts vispārējais
vienīgais un pareizais koncepts - brauc tā, lai Tu ar savu
klatbūtni NETRAUCĒTU citiem pārvietoties. Ar šo es nesaku,
ka tie, kas kaut kādu iemeslu dēļ nevar pabraukt atrāk kā
kautkadi km/h, tagad būtu janodzen no ceļa. Taču ja vari braukt
tā, lai netraucētu tam, kas grib un var braukt ātrāk, kapēc to
nedarīt? Satiksmes regulējumam IR jāpielāgojas tekošajai
situacijai uz ceļa reāla laikā ar to saprotot ka nedrīkst būt
situācijas, ka ir zaļā gaisma virzienam, kurā nieviena nav kamēr
uz "sarkano" stāv braukt / iet gribētāji. Tas pats attiecas uz
braukšanas ātrumu, kura ierobežojumiem ir jaregulejās
dinamiski un maksimali atļautajam ātrumam ir jatiecas uz ceļa
tehniski / ģeometrisko projektēto ātrumu. Ta var daudz situacijas
apskatīt.
	Ojārs.