[Autoliste] Re: :D - Jauna tēma cepienam - Latvenergo aizmirsīsies :D

Ģirts Karnītis girts.karnitis at di.lv
Thu Mar 10 10:16:25 EET 2011

Dikti baidos, ka rezultāts būs nekāds. Kanceleja jau divreiz ir ministriju
finkcijas skaitījusi un vētījusi - čiks viens sanācis. Pie tam man kaut kā
ticība auditoriem ir dikti maza - tā gan radusies no IT auditoriem
(galvenokārt lielo kantoru IT auditoriem). Visādos tajos E&Y un
PriceWaterhouseCooper IT auditori nospiedošais vairums ir cilvēki, kuri no
IT zin tik, cik avīzē lasījuši. Un tad nu iet pēc čeklista - "Vai jūs taisat
bekapus"-"Jā, protams"-Ok, ķeksīts. Normālam sisadmam vai IT daļas vadītājam
nav problēmas sastāstīt ko tik vajag šitiem auditoriem. Varbūt funkcionālo
auditu baigi spečoki taisīs.
A ja mēs paskatāmies iepriekšējos VK funkciju auditus - ministrijas jauki
atrakstās - ņem savas funkcijas, kas viņām jādara pēc likuma, iedur ar
pirkstu debesīs un savu budžetu sadala starp tām. I fig sapratīsi - ja
funkcija ir "nodrošināt xxx" - vai tam vajag 1000Ls vai 1000000Ls. Kā arī
pēc f-ju nosaukumiem vispār neko nesaprast - tas tā kā iedotu funkciju -
"Saremontēt auto" - 1000Ls (lai par auto tēmu). Bez izvērstas tāmes un
nezinot, kas jādara, šo skaitli vispār nevar novērtēt - daudz vai maz. Un
vērtēšana arī notiek pēc kaut kādas revolucionārās sirdsapziņas - pilnīgi
skaidrs, ka darba devēju un arodbiedrību vērtējumi funkcijām ir pilnīgi
pretēji. Tad nonāk līdz apsurdam - vēstniecību māju uzsturēšana ir svarīgāka
par pašu vēstniecību un vēstnieka uzturēšanu - tjipa vēstniecības mājas
vajag, bet vēstniekus ņea.
Pie tam, šie auditi neviens neatbild uz jautājumu - a kāda x pēc mums šo
funkciju vispār vajag. Jo lai atbildētu uz šo jautājumu, valstij vajag kaut
kādu nebūt stratēģisku mērķi, attīstības virzienus utt, kas pēdējos gados
nav vispār. Nepieminiet krutos mērķus "sastādīt 2012. Gada abudžetu" un
"Ieveist Eiro". Eiro nevar būt mērķis, tas var būt tikai līdzeklis, lai
panāktu ko jēdzīgu.

Tālākais Speciāli Mārai. Tā kā Tu teici, ka nav labi kritizēt, ja nepiedāvā
kaut ko vietā, tad te tev piedāvājums - sākt ar stretēģiskajiem mērķiem, tos
sadalīt pa darbībām utt, nonākot līdz konkrētām f-jam un pakalpojumiem. Tad
var vērtēt - ko vajag, ko nē, kāda mērķa sasniegšana ir prioritāte, kāda nē,
cik tas mums maksās, ko mēs varam atļauties un ko nē. Un tālāk šīs f-jas un
pakalpojumus sadalīt smalkāk līdz konkrētajiem izpildītājiem, termiņiem u.c.
resursiem, sasniedzamajiem rezultātiem (izmērāmiem) utt. Arī ar šādu
piedāvājumu ir iets pie ministrijām un pie Dombrovska - ieionteresētība
nulle. Ja kādam ir baigā interese vairāk palasīt:
Slaidi:
http://www.scribd.com/doc/25751317/Nacion%C4%81l%C4%81s-att%C4%ABst%C4%ABbas
-informat%C4%ABvais-modelis
Mana runa GovCamp2010 (ar vājiem nerviem neskatīties):
http://www.govcamp.lv/2010/01/27/video-nacionalas-attistibas-informativais-m
odelis/
Raksta gabals nelatviski:
http://www.vgtu.lt/leidiniai/leidykla/BUS_AND_MANA_2010/Information_and_Comm
unication/0782-0787_Bicevskis_Karnitis_Karnitis.pdf

Ģirts