[Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs

raimonds.v krani at inbox.lv
Wed Feb 23 13:55:22 EET 2011


 nez, minetajā linkā ir viss diezgan smuki uzrakstīts, nav pamata
 neticēt. Un par izmaksam runajot jau mineju, ka tas ir valstiski
 regulejams jautajums. Nodokļi, nodevas, atļaujas, licenzes,
 lobēšana, korupcijas izkaušana utt.
 ramonz
 ======
 Citējot *Ģirts Karnītis <girts.karnitis at di.lv>*:
> 
> 
> 	Nezinu, ko viņi ir sarēķinājuši, bet es paskatos, kas notiek
> reālajā dzīvē. Biopirdienu ražotājiem, kuriem Kampars
> 2009-2010 gadso ir iedevis licences uz elektrības ražošanu,
> obligātā iepirkuma cena elektrībai ir 12-13 sant/kwh. Neredzu,
> kur te ir tā zemā cena un zemās izmaksas. Tad visu to staciju
> kpd, kas barojas ar koksni, ir kudiš sliktāki par kpd gāzes
> stacijām un CO2 izmeši ir augstāki. Aizmirstam runa spar low
> carbon emission. Plus vēl aparatūra ir dārgāka ja grib kurināt
> ar šķeldu, nekā ja grib kurināt ar gāzi. Pierēķini, cik
> miljardi ir jāiegulda, ja mēs tec2 gribam pārlikt uz koksni.
> 
> 	Par to, ka mums pietiktu ar savu koksni – es parēķināju, ka
> mums vajadzētu apmēram 20mljn. t koksnes gadā, lai apmierinātu
> savu energo patēriņu.  Mēs izcērtam 2x mazāk. Līdz ar to
> mums ir pa īsu. Ja mēs vēl uz visas Latvijas aramzemes iesējam
> kādu energokultūru (piemēram, kukurūzu), ar to mēs pat savu
> elektropatēriņu nespējam nosegt. Tā ka mēs ar iekšējiem
> resursiem nespējam sevi pašlaik apgādāt tīri fiziski.
> 
> 	 
> 
> 	Ģirts, atbalsta lokālos ražotājus un zaļo enerģiju, bet ar
> prātu un izrēķinot ekonomisko efektu, kas pašlaik vairumā
> gadījumu ir negatīvs.
> 
> 	 
> 
> 	*From:* autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv
> [mailto:autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv]
> *On Behalf Of* raimonds.v
> *Sent:* Tuesday, February 22, 2011 11:33 AM
> *To:* Viss par un ap auto!
> *Subject:* [Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs
> 
> 	 
> 
> 	Tad jau mēs šo arī varam nosaukt - viena tante teica., bet
> nesaksim demagoģēt.
> 
> Jau vairakkārt žurnālisti, ekonomisti, politiķi ( latvijas un
> eiro) ir pauduši diezgan pamatotas bažas par Iteras noderību un
> Gazprom " labajām" cenām.
> Terminali vajag, piekrītu, būtu vismaz instruments un kas zin ,
> tiešām kādu kapeiku lētāk dabūtu to gāzi ( katara,
> norvēģija u.c.). Tāpat vajag AES. Bet to ka Latvijā nepietiktu
> biomassas siltuma ražošanai un arī elektrībai nu gan nevajag,
> vel pāri paliktu. I darba vietas būtu ( savākšna, transports,
> sagatvošana, TEC, un citasb saistītas nozares) i
> nodokļi nāktu, i nauda neplūstu prom uz krieviju. vajag palasīt
> ko raksta attiecīgās nozares pārstāvji, kas visu jau sen
> izrēķinājuši. 
> http://www.tautasforums.lv/?p=591 [1]
> 
> Pie tam valstij kā saimniekam pastāv iespēja radīt atvieglojumus
> nodokļu jomā un visadi citādi stimulēt un regulēt šo
> pasākumu, bet kamēr no Gazproma un Iteras attiecīgiem cilvēkiem
> ripo kabatās smuka naudiņa, tikmēr protams nekas nebūs. katrā
> ziņā tas ir izdevīgāks pasākums nekā kurbulēt 2x
> sadārdzinātos vēja generatorus a ļa zaļās enerģijas vārdā.
> 
> ramonz
> ========
> 
> 	Citējot *Ģirts Karnītis <girts.karnitis at di.lv>*:
>> 
>> 
>> 	Eirostat rāda, kāda gāzes cena ir man kā gala patērētājam.
>> Un man ir pie vienas vietas, cik Gazprom maksā vecim pie urbja
>> tanī šahtā, no kuras to gāzi rok laukā.
>> Par to linku - Tur viss ir iespējamības formā, jo cena par kādu
>> viens uzņēmums (Itera) pārdod gāzi otram uzņēmuma (LG) ir
>> komercnoslēpums. Es to cenu nezinu, Lejiņs acīmredzami arī nē.
>> Ko bija domājis Eirkomisārs - nezinu, nevaru jamā smadzenēs
>> ielist. Par to Iteras vajadzību vai nē - klaiņo baumas, ka ja
>> pirktu no Gazproma, tad cena būtu tāda pate, bet Gazproma veči
>> populāri zinātniski esot paskaidrojuši, ka labāk pirkt no
>> Iteras. Ja mēs gribam lētākas cenas, tad, kā teica Gazprom
>> vīri (un tās nav baumas) - LV vajag kādu nebūt alternatīvu.
>> Kamēr Gazproms ir monopolists uz gāzes piegādēm - nekas
>> nemainīsies. Tāpēc ļoti pozitīvs ir risinājums, par ko daži
>> stāsta jau gadus piecus un pēdējo pus gadu arī ekonomikas
>> ministrs runā - sašķidrinātās gāzes terminālis, lai var
>> atvest gāzi ar kuģi no Kataras. Tā gan būs potenciāli
>> dārgāka, nekā Gazprom gāze, bet tad mums ir spiediena
>> instruments un Gazprom tad mums dos interesantākas cenas (to arī
>> Gazprom veči ir apstiprinājuši). A tā termināla izmaksas ir
>> patiesībā štrunts - 500mljn. Daļu jevropa varētu sponsorēt un
>> ja piemet arī Lietuva un Igaunija, tad vispār dješovka. Tikai
>> nerunājiet par tiem žagaru dedzinātājiem un biopirdienu
>> ražotājiem - nav mums tik daudz žaqgaru, lai visu apsildītu un
>> elektrību saražotu un izmaksas būs vēl augstākas (TEC2 tad
>> jāpārtaisa utt.) Vēl protams, pēc n gadiem būs slānekļa
>> gāze no Polijas, bet tur tad truba jāvelk un vēl tās
>> tehnoloģijas līdz galam nav atstrādātas.
>> Vēl mazliet par gāzes cenām - cik es tā noprotu, ja mēs
>> turpināsim tikpaqt centīgi arī gāzes tirgū ieviest visu, ko
>> mums spiež jevropa, tad mēs arī gāzes cenu dabūsim Vācijas
>> līmenī (1,5x augstāku). Tieši tāpat, kā mums izdevās ar to
>> Latvenergo sadalīšanu, integrēšanos jevropā un brīvo tirgu
>> dabūt elektrības cenu līdz Eiropas līmenim.
>> 
>> Ģirts
> 
  

Links:
------
[1] http://www.tautasforums.lv/?p=591
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20110223/2e4d8004/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list