[Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs

Instigater instigater at projektam.lv
Tue Feb 22 13:32:38 EET 2011

On 2011.02.22. 13:12, Ģirts Karnītis wrote:

> Nezinu, ko viņi ir sarēķinājuši, bet es paskatos, kas notiek reālajā
> dzīvē. Biopirdienu ražotājiem, kuriem Kampars 2009-2010 gadso ir
> iedevis licences uz elektrības ražošanu, obligātā iepirkuma cena
> elektrībai ir 12-13 sant/kwh. Neredzu, kur te ir tā zemā cena un zemās
> izmaksas. Tad visu to staciju kpd, kas barojas ar koksni, ir kudiš
> sliktāki par kpd gāzes stacijām un CO2 izmeši ir augstāki. Aizmirstam
> runa spar low carbon emission. Plus vēl aparatūra ir dārgāka ja grib
> kurināt ar šķeldu, nekā ja grib kurināt ar gāzi. Pierēķini, cik
> [...]
Tieši tā, un TECus pārbūvēt uz koksni un tās atkritumiem arī
ekspluatācijas izmaksas sanāk lielas - dafiga transportā aiziet.
Biomasas izmantošana ir attaisnojama lauku rajonos ar mazjaudas
iekārtām, kā, piemēram, Grobiņā tā salmu un niedru kurinātava. Žēl
vienīgi, ka nekur nav atrodamas šīs stacijas ekspluatācijas izmaksas. Ar
pompu masu saziņas līdzekļos izreklamēja, tad nesen viņiem pusi kurināmā
nodedzināja šķūnī, un tas arī viss, nav vairs nekādas info.
Man jau nu pašam gribētos savu Natura 2000 niedru pļavu izpļaut un ziemā
ciemam kā kurināmo piedāvāt, bet ciems jau laimīgi tup uz dabasgāzes
adatas un neko citu viņiem nevajag. Nebūtu arī pamatojuma, jo man tie
niedru lauki pietiktu tik kādas vienas daudzstāvenes apkurei, a te viņu
ir veselas 6 gab.

Serveru noma Latvenergo datu centrā - sākot no 9.50 Ls/mēn