[Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs

raimonds.v krani at inbox.lv
Tue Feb 22 11:32:57 EET 2011


 Tad jau mēs šo arī varam nosaukt - viena tante teica., bet
 nesaksim demagoģēt.
 Jau vairakkārt žurnālisti, ekonomisti, politiķi ( latvijas un
 eiro) ir pauduši diezgan pamatotas bažas par Iteras noderību un
 Gazprom " labajām" cenām.
 Terminali vajag, piekrītu, būtu vismaz instruments un kas zin ,
 tiešām kādu kapeiku lētāk dabūtu to gāzi ( katara, norvēģija
 u.c.). Tāpat vajag AES. Bet to ka Latvijā nepietiktu biomassas
 siltuma ražošanai un arī elektrībai nu gan nevajag, vel pāri
 paliktu. I darba vietas būtu ( savākšna, transports, sagatvošana,
 TEC, un citasb saistītas nozares) i nodokļi nāktu, i
 nauda neplūstu prom uz krieviju. vajag palasīt ko raksta
 attiecīgās nozares pārstāvji, kas visu jau sen
 izrēķinājuši. 
 http://www.tautasforums.lv/?p=591 [1]
 Pie tam valstij kā saimniekam pastāv iespēja radīt atvieglojumus
 nodokļu jomā un visadi citādi stimulēt un regulēt šo pasākumu,
 bet kamēr no Gazproma un Iteras attiecīgiem cilvēkiem ripo
 kabatās smuka naudiņa, tikmēr protams nekas nebūs. katrā ziņā
 tas ir izdevīgāks pasākums nekā kurbulēt 2x sadārdzinātos
 vēja generatorus a ļa zaļās enerģijas vārdā.
 ramonz
 ========
 Citējot *Ģirts Karnītis <girts.karnitis at di.lv>*:
> Eirostat rāda, kāda gāzes cena ir man kā gala patērētājam. Un
> man ir pie vienas vietas, cik Gazprom maksā vecim pie urbja tanī
> šahtā, no kuras to gāzi rok laukā.
> Par to linku - Tur viss ir iespējamības formā, jo cena par kādu
> viens uzņēmums (Itera) pārdod gāzi otram uzņēmuma (LG) ir
> komercnoslēpums. Es to cenu nezinu, Lejiņs acīmredzami arī nē.
> Ko bija domājis Eirkomisārs - nezinu, nevaru jamā smadzenēs
> ielist. Par to Iteras vajadzību vai nē - klaiņo baumas, ka ja
> pirktu no Gazproma, tad cena būtu tāda pate, bet Gazproma veči
> populāri zinātniski esot paskaidrojuši, ka labāk pirkt no
> Iteras. Ja mēs gribam lētākas cenas, tad, kā teica Gazprom vīri
> (un tās nav baumas) - LV vajag kādu nebūt alternatīvu. Kamēr
> Gazproms ir monopolists uz gāzes piegādēm - nekas nemainīsies.
> Tāpēc ļoti pozitīvs ir risinājums, par ko daži stāsta jau
> gadus piecus un pēdējo pus gadu arī ekonomikas ministrs runā -
> sašķidrinātās gāzes terminālis, lai var atvest gāzi ar kuģi
> no Kataras. Tā gan būs potenciāli dārgāka, nekā Gazprom gāze,
> bet tad mums ir spiediena instruments un Gazprom tad mums dos
> interesantākas cenas (to arī Gazprom veči ir apstiprinājuši). A
> tā termināla izmaksas ir patiesībā štrunts - 500mljn. Daļu
> jevropa varētu sponsorēt un ja piemet arī Lietuva un Igaunija,
> tad vispār dješovka. Tikai nerunājiet par tiem žagaru
> dedzinātājiem un biopirdienu ražotājiem - nav mums tik daudz
> žaqgaru, lai visu apsildītu un elektrību saražotu un izmaksas
> būs vēl augstākas (TEC2 tad jāpārtaisa utt.) Vēl protams, pēc
> n gadiem būs slānekļa gāze no Polijas, bet tur tad truba jāvelk
> un vēl tās tehnoloģijas līdz galam nav atstrādātas.
> Vēl mazliet par gāzes cenām - cik es tā noprotu, ja mēs
> turpināsim tikpaqt centīgi arī gāzes tirgū ieviest visu, ko
> mums spiež jevropa, tad mēs arī gāzes cenu dabūsim Vācijas
> līmenī (1,5x augstāku). Tieši tāpat, kā mums izdevās ar to
> Latvenergo sadalīšanu, integrēšanos jevropā un brīvo tirgu
> dabūt elektrības cenu līdz Eiropas līmenim.
> 
> Ģirts
 

Links:
------
[1] http://www.tautasforums.lv/?p=591
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20110222/4cd3e916/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list