[Autoliste] Re: Kalatuns

Juris Knakis lubes at inbox.lv
Mon Feb 21 09:27:49 EET 2011

 baidos apnikt, bet man tomeer gribas nokljuut liidz apakshai :D

 ------------------------------
 Vispār jau bez viskozitātes ir arī citi parametri, kuri iespaido
 eļļas darba spējas,
 piemēram parametrs, ko tautas valodā varētu saukt par "pretestību
 šķidruma
 slāņu nobīdei", resp. iekšējās berzes koeficients. Jo tas ir
 mazāks, jo pašā
 eļļā mazāka pretestība kustībai. Loģiski, jo eļļa
 šķidrāka, jo šis koef. ir
 mazāks un eļļa spēj strādāt aizvien mazākās "šķirbās".
 Lielākās tā vienkārši
 nespēj "pašrealizēties" un izveidot eļļas ķīli, bet
 bezjēdzīgi izplūst no gultņa.
 Vopšem, ko es te, lekcijas lasīt esmu nācis, vai? :-) Ir taču
 gana izziņu literatūras
 un webā vispār "esot viss" :-)

 ----------------------------------
 Minētais ir viena no manis augstāk minētās parādības
 izpausmēm, praksē tā
 arī ir. Eļļa, kura saslapinājusi metālu virsmas, nav pietiekoša
 darbojoša dzinēja
 adekvātai eļļošanai, nepieciešama "sķidrā berze", un jo
 ātrāk, jo labāk, bet
 maģistrāles tukšas ... :-) Praksē tas ir, piemēram,
 kloķvārpstas pamatgultņu,
 klaņu gultņu u.c. slīdgultņu metāla virsmu tiešs kontakts.
 Ruu