[Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs

Juris Knakis lubes at inbox.lv
Sat Feb 19 17:39:45 EET 2011

> godiigi. mani omiisopiisi pirms kara bij sakraajusi naudu bankaa,
> lai
>  iegadatos privatmaaju Tornakalnaa... ikreizi, kad ieraugu
> Krajbankas
>  reklaamu par vinju darbiibas 75 gadiem, par so aizdomaajos.
>  maara
 Humoru mīlot, par to varētu apvaicāties Krā(p)jbankai, jo ...
 1940. gadā,
 tikko mūsu valstī notika "sociālistiskā revolūcija", bezmaz
 pirmais "jaunās
 varas" darbs bija visu banku, krājaizdevu sabiedrību, krājkasu un
 taml.
 iestāžu pārņemšana, kopā ar to aktīvu konfiskāciju, visu
 noguldījumu
 konfiskāciju un banku / finansu iestāžu seifos uzglabāto
 iedzīvotāju
 skaidras naudas , vērtspapīru, vērtslietu u.tml. konfiskāciju ...
 Tad kur
 tas viss ira? :-) Ir jau arī citas lietas, bet ar daudz jaunākām
 saknēm -
 mans kādreizējais kaimiņš savulaik bija "iefiltrējies" darbā
 tādā organizācijā,
 kura saucās "Sovexportenergo". Būdams augstas klases
 energoinženieris,
 viņš ap 20 gadiem nostrādāja ārzemēs - Ēģiptē, Z-korejā,
 galvenokārt
 Indijā, pamatā būvēja elektrostacijas. "Tur" viņiem izmaksāja
 tikai nelielu
 daļu nopelnītā, pārējo ieskaitīja kontā "Vņešekonombankā",
 no kurienes
 jau laukā varēja dabūt jau tikai rubļus un "Vņešposiltorga"
 čekus, pēc PSRS
 bankas kursa, protams - 1 USD=1 Rublis. Bija viņam tur iekrājušies
 vairāki
 desmiti tūkstošu t.s. valūtas rubļu, skaiti , dolāru. Un, tikko
 sākās PSRS
 grīļošanās, tā banka ... pazuda, vienkārši pazuda, kopā ar
 mana kaimiņa un
 vēl neskaitāmu bēdu brāļu un māsu naudiņu. Un līdz šai
 dienai Krievijā
 ļaudis izliekas, ka nesaprot, par ko runā, kad jautā :-))))))))
 Valsts ļaudis,
 es domāju. Un apvainojumus zādzībā sauc par "kļeveta" ... IMHO
 raksturīgi.
 Uff, ku gari sanāca ... un nekā par auto ... :-( Varbūt vēl būs
 izdevība :-)
 Ruu