<style type="text/css">
/*<![CDATA[*/
 blockquote.c1 {border-left: 1px solid #cccccc; margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex}
/*]]>*</style><br /><blockquote class="c1"> Rindinieks. Un motors tāpat būs jāpajauc, jo pie -15C VANOS grabinās. Ja<br /> būs jāceļ nost galva, tad pie vienām sāpēm nelielu optimizāciju uz<br /> nākotni varētu izveikt.<br /> Starp citu, motors N45B16, kompresijas pakāpe 10.2, paredzēts degvielai<br /> RON 91-98. N45B20 ir viņa lielākais brālis, kurš WTCC brauc un publikai<br /> tika izdots 2600 eksemplāros iekš 320si, lai izietu homologācijas<br /> prasības. Tur kompresijas pakāpe ir 11.0 saglabājot iespēju braukt ar<br /> RON 95-98. Protams, detonācijas sensori ir abiem diviem.<br /> </blockquote>-----------------------------------------------<br />Iemetu aci vācu BMW lapās. Principā tavam N45B16 pats BMW bez sirdēstiem <br />atļauj noņemt no galvas 0.3 mm, kas paaugstina kompresijas pakāpi no 10:2 līdz<br />10:3,3. Tālāk akceptē vēl noņemt no galvas līdz 0.5 mm, bet jau ar obligātu <br />samontēta motora "izgriešanu", lai pārliecinātos, vai vārsti "neķer" virzuļus. Daudzi<br />"ķūneri", arī zināmi, ņem nost līdz 1.5 mm, kas šim motoram dod ģeometrisko <br />kompresiju ~11.6, BET! Visi kā viens kategoriski nosaka, ka virs 0.5 mm jābūt<br />regulējamiem ķēžratiem uz sadalēs vārpstām, lai varētu precīzi nolikt "pa metkām".<br />Tiesa, tie "ķūneri" gan visi kā viens sviež laukā tos VANOSus un liek citus ķēžratus...<br />Man izskatās, ka tur ķēpas varētu būt padaudz, vai tas ir to vērts? :-(<br />Ruu