<blockquote style="border-left: 1px solid #cccccc; margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex"> opaa! a ko ne?  nu labi, kaukaaadi tur "tossoli" iespeejamaas nopluudees <br /> bija kaitiigie, a kas vainas antifriiziem, preciizaak - koncentraatam? <br /> ko ta tur lai lej?<br /> =)<br /> arc<br /> </blockquote>=====================================<br />Nu, te jau ļaudis pareizi noreaģēja :-) Tieši tā, automobiļu antifrīzi, vai tas būtu TOSOL,<br />vai lepns aizjūras produkts, ir veidoti uz etilēnglikolu bāzes. Izņēmums ir specifiski <br />antifrīzi īpašām pielietošanas jomām, piemēram , dabas aizsardzības nolūkos, kuri<br />veidoti uz propilēnglikola bāzes.<br />Etilēnglikols ir visai indīga viela, ja kaut kur sistēmā ir kaut neliela sūce, tas izkļūst <br />ārpusē (etilēnglikola šķīdumi ir tekošāki par ūdeni, ;ipaši aukstā stāvoklī!), iztvaiko,<br />un telpā / telpās gaisā nonāk tā tvaiki, kuri nu nekādi nekalpo veselības uzlabošanai.<br />Turklāt sūce var būt pavisam nemanāma ...<br />Tāpēc pasaulē šādiem mērķiem lieto propilēnglikola bāzes šķidrumus, propilēnglikols<br />nav indīgs un nenodara kaitējumu dabai :-) Trūkums ir tas, ka PG ir slīdzinoši dārgāks<br />par MEG...Starp citu, daudzās auto un motorlaivu sacensību sērijās pasaulē MEG<br />dzesēšanas šķidrumus ir aizliegts lietot, tā paša indīguma dēļ :-) Un šur tur arī <br />"tautsaimniecībā" aizliegts, tāpat, kā minerāleļļas hidrosistēmās un tml..<br />Ruu<br /><div id="sig_lower"> </div>