<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
On 25.01.2012 17:43, Juris Knakis wrote:
<blockquote cite="mid:1327506234.4f20233a25370@mail.inbox.lv"
type="cite"><br>
<blockquote style="border-left: 1px solid #cccccc; margin: 0pt 0pt
0pt 0.8ex; padding-left: 1ex">
<p>Nea, parafīna daudzums DD nosaka cetānskaitli - vairāk
parafīna, vairāk<br>
enerģijas. Citus parametrus nosaka DD frakciju sastāvs, tā kā
ziemas<br>
un arktiskajās DD ir lielāka "vieglo" frakciju daļa, parafīna
tajās summā<br>
ir mazāk un cetānskaitlis attiecīgi zemāks. Ziemas DD tiešām
ir mazliet<br>
sausākas, ne velti daudzi mēdz ziemā liet klāt 2T motoreļļu
:-) Krievu <br>
laikos Ziemeļos lēja klāt apgaismošanas petroleju, lai
uzlabotu viskozitātes<br>
rādītājus zemās temperatūrās (nejaukt ar Cloud Point un
CFPP!), bet nu<br>
tādā Jakutijā tie dīzeļi bez slāpēšanas močīja no novembra
līdz aprīlim,<br>
nākamais pavasaris visbiežāk atnāca ar kapitalku :-) Bet citu
variantu toreiz<br>
nebija - pie -50 DD pārvērtās vienkārši par bezmaz želeju
...Tāpēc arī lēja<br>
klāt petroleju, pie -50 grādiem pat 40 ...50%, tad tā eļļošana
sūkņiem un<br>
sprauslām arī bija trubā. Vēl draņķīgāk bija tikai tad, ja
lēja klāt benzīnu ...<br>
Vislabākās eļļošanas īpašības, ja kas, ir rapša bioDD :-)
Tikai ziemā var<br>
būt problēmas stipri zemās temperatūrās ...<br>
</p>
</blockquote>
</blockquote>
Tikai pagājušo vasaru pamanīju tādu lietu, ka B-100 man pa ceļam
esošajos tankos vairs netika tirgots. Laikam arī tur obligātais 5%
piejaukums fosilajam dīzelim noēd visus B-100 krājumus ka ne pāri
nepaliek. Jāaudzē rapsis.<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Instigater
Serveru noma Eiropas Savienības datu centrā - sākot no 9.50 Ls/mēn
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.projektam.lv">www.projektam.lv</a>
</pre>
</body>
</html>