<br /> <div id="sig_upper"> </div><br /> <br /> <div class="noTransl">Citējot <strong>Rinalds Egle <a href="mailto:rinalds.egle@gmail.com"><rinalds.egle@gmail.com></a></strong>:</div> <blockquote style="border-left: 1px solid #cccccc; margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex"><style type="text/css">
/*<![CDATA[*/
 blockquote.c1 {border-left: 1px #ccc solid; margin: 0 0 0 .8ex; padding-left: 1ex}
/*]]>*/
</style> <p>vai tik tam nav kautkaads sakars ar parafiina daudzumu tajaa? :)</p> <p>--<br />   Rinalds<br />===================================<br />Nea, parafīna daudzums DD nosaka cetānskaitli - vairāk parafīna, vairāk<br />enerģijas. Citus parametrus nosaka DD frakciju sastāvs, tā kā ziemas<br />un arktiskajās DD ir lielāka "vieglo" frakciju daļa, parafīna tajās summā<br />ir mazāk un cetānskaitlis attiecīgi zemāks. Ziemas DD tiešām ir mazliet<br />sausākas, ne velti daudzi mēdz ziemā liet klāt 2T motoreļļu :-) Krievu <br />laikos Ziemeļos lēja klāt apgaismošanas petroleju, lai uzlabotu viskozitātes<br />rādītājus zemās temperatūrās (nejaukt ar Cloud Point un CFPP!), bet nu<br />tādā Jakutijā tie dīzeļi bez slāpēšanas močīja no novembra līdz aprīlim,<br />nākamais pavasaris visbiežāk atnāca ar kapitalku :-) Bet citu variantu toreiz<br />nebija - pie -50 DD pārvērtās vienkārši par bezmaz želeju ...Tāpēc arī lēja<br />klāt petroleju, pie -50 grādiem pat 40 ...50%, tad tā eļļošana sūkņiem un<br />sprauslām arī bija trubā. Vēl draņķīgāk bija tikai tad, ja lēja klāt benzīnu ...<br />Vislabākās eļļošanas īpašības, ja kas, ir rapša bioDD :-) Tikai ziemā var<br />būt problēmas stipri zemās temperatūrās ...<br />Ruu</p> </blockquote><div id="sig_lower"> </div>