&#160; <span class="c1">Papildus jautājums – ko par piedevām saka autoražotāji? Nu tjipa kā ir ar garantiju, <br />ja tiek bākā liets kokteilis, kādus tagad tirgo tankos? Un vai ir kādi ilglaicīgu <br />eksperimentu rezultāti, kā motorītis pārnes šitos bio-mio? Jo pirms kāda gada pa <br />radio viens no RTU teica, ka viņam nekādu eksperimentu rezultātu neesot un tad jau <br />redzēs, vai auto spēs vai nespēs tos bio spirtus un rapšu brīnumus sagremot.</span><span class="c1"><br />Ģirts</span><br />==============================================<br />Cik ir peetiits, un daudz ir peetiits, nevienam transportliidzeklju / dzineeju / degvielas<br />aparatuuras razhotaajam nav nekaadu pretenziju pret maisiijumiem ar liidz 10%<br />Bio piedevu, ne benziiniem, ne DD. Taas degvielas taapat ierakstaas atbilstoshajos<br />EN standartos, turklaat lielaakoties tai pat Eiropaa jau stipri ilgi "tiira" degviela nemaz<br />iegaadaajama nav, jeb gruuti to atrast. Shaadas degvielas nemaz neapziimee iipashi -<br />standarts un viss. Probleemas var rasties, ja lieto TIIRU biodiizeli, piem. ar taam<br />pashaam gumijas detaljaam vai sabiezeeshanu ziemaa - stipri atkariigs no biodiizelja<br /> izcelsmas.<br />Ka RTU nav eksperimentu rezultaatu, nebriinos. Rietumos shaadus ekperimentus <br />ir veikushi masveidaa, tam vajadziigi pateereetaaji, kuri reaali speej pateereet lielaakus<br />degvielas daudzumus relatiivi neilgaa laikaa. Tjipa taksometru parki, autobusu un <br />kravas paarvadaajumu kompaanijas utt.. Kur tu pie mums rausi kantori, kursh vareetu<br />kopsumaa gadaa noripinaat vairaakus miljonus kilometru. Rietumos taa ir ierasta<br />prakse dajebkaa - degvielu, ellu, dzeseeshanas shkjidrumu, degvielu piedevu, citu<br />materiaalu izmeegjinaashanai.<br />Ar&#160; spirtiem vispaar probleemu nav, vieniigais iznjeemums vareetu buut metanols<br />(metilspirts) paaugstinaataas korozijas aktivitaates deelj. Sho iipashiibu labi zin<br />moto spiidvejisti un uudensmotosportisti, iespeejams, arii modelisti :-)<br />Ruu