[Autoliste] Re: Atb.: Re: Alfa un Selespeed

Vineta Rubene vineta.rubene at gmail.com
Tue Apr 11 16:49:12 EEST 2017


Paldies, Ģirt, par izsmeļošo skaidrojumu, un visiem pārējiem ar' :)

No konkrētiem auto vienīgais, ko sadzirdēju ir Mercedes A. Paturēšu prātā.
:)

S60 ir lieliska mašīna, bet man tik lielu (neekonomisku) uz šo brīdi
nevajag, tā nu prātoju.

Vineta
Volvo S60, 2002


2017-04-11 12:16 GMT+03:00 Ģirts <girts.karnitis at di.lv>:

> Vispār par truckiem es īpaši neiedziļinājos, jo man likās, ka Vineta nez
> vai savu Volvo S60 grib mainīt pret Volvo vilcēju.
>
>
>
> Ģirts
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv [mailto:
> autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv] *On Behalf Of *
> raimonds.vilkss at gmail.com
> *Sent:* Tuesday, April 11, 2017 11:50 AM
> *To:* Karlis <karlisd at gmail.com>; Viss par un ap auto! <
> autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Atb.: Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> TRUCK divīzijā šis jau ir noslīpēts ļoti augstā līmenī. Daži labi
> pasaziervageni varētu pamācīties.
>
>
>
> Ramonz,
>
> Šad tad ACTROS pilots.
>
>
>
> Nosūtīts no: Pasts <https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=550986>
> darbam ar Windows 10
>
>
>
> *No: *Karlis <karlisd at gmail.com>
> *Nosūtīts: *otrdiena, 2017. gada 11. aprīlis 11:11
> *Kam: *Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Tēma: *[Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Kur tie citi tur es ar...
>
>
>
> Esmu pieredzējis kā fūrē (MAN) robomāts slēdz robus, uzsāk braukt un visu
> pārējo... Nu tur viss bija labi nostrādāts - tik maigu sajūga atlaišanu,
> pēc skaņām un gaitas vispār nevar pateikt, ka to dara robots, nevis
> pieredzējis šoferis... Pie fūres slodzēm, stipri nodilsot sajūgam uzsākšana
> smagos apstākļos paliekot drusku tireklīga (kā ar lufti - uzdod, palaiž),
> tomēr tā esot sajūga, nevis robota vaina.
>
> Protams, fūrē par dinamiku nevar runāt, toties ilgmūžība un gaitas
> plūdenums bij lieliski.
>
>
>
> Variators iekš JAZZ - skaista braukšana, bet ar to 1,3motoru ārpus
> pilsētas bija čābīgi. Nezinu kā remontos.
>
>
>
> Automāti kā jau automāti - nav jāmaina sajūgu, cits labāk slēdas cits
> sliktāk, bet remontēt viņus negribētos :)
>
>
>
> 2017. gada 11. aprīlis 10:47 Ģirts <girts.karnitis at di.lv> rakstīja:
>
> Manas divas kapeikas, kā no razvratņika-tjeoretjika (visu mūžu esmu
> braucis tikai ar rokas kārbu, bet es daudz lasu visādus uzrakstus uz žogiem
> un šķūnīšiem). Eksistē vairāki principiāli atšķirīgi automātu tipi (pie kam
> katrs ražotājs izdomā savu firmas nosaukumu tam pašam dzelzgabalam):
>
> 1.      Klasiskais hidrauliskais automāts. Pazīstams gandrīz simts gadu,
> ir gana ok.
>
> 2.      Robotizētā mehānika. Tā pati mehāniskā kārba, bet auto pats māk
> nospiest sajūgu un pārbīdīt “ātrumkloķi” (sabīdīt zobratiņus pareizā
> pozīcijā.  Galvenie plusi – lēts ražošanā (faktiski pie mehāniskās kārbas
> ar minimālām izmaiņām prisobačivajut tos bīdīšanas mehānismus un ieliek
> drusku lētu ķīniešu elektronikas, kas to visu vada) – krietni lētāk, nekā
> standarta automāts, patēriņš arī īpaši nemainās. Bet var teikt, ka ir
> automātiskā kārba, nav sajūgs jāspaida un kloķis jārausta. Kā jau minēja
> pie trūkumiem – parasti ir stipri lēns un tizls. Parasti liek lētās
> mazmašīnītēs, vairumam daiļā dzimuma patīk, jo viņas tāpat nekur neskrien
> un viņām svarīgāka ir iespēja neslēgt ātrumus, nevis dinamika.
>
> 3.      Variators. Verķis, kas ar viltīga mehānisma palīdzību (konusveida
> šķīvji, kas saspiež ķīļveida siksnu) ļauj izveidot jebkādu pārnesumu, kā
> arī to plūdeni mainīt, kā rezultātā var iegūt efektu, kāds ir motorlaivām –
> ieslēdzam motoru uz konstantiem apgriezieniem, laiva uzņem ātrumu, bet
> motora ātrums nemainās un tas vienmērīgi gaudo. Faktiski tas būtu
> optimālais ekspluatācijas veids (apgriezieni, pie kuriem jauda/benzīna
> patēriņš ir vislabākais), diemžēl cilvēki ir nervozas būtnes un nespēj
> sagremot faktu, ka motors vienmērīgi dūc, motora apgriezieni nemainās, bet
> auto brauc arvien ātrāk un ātrāk. Tāpēc elektroniskā ieliek iešūtus
> “pārnesumus” un faktiski tas variators tiek pakāpienveidīgi darbināts.
> Plusi – degvielas patēriņš tāds pats, kā mehānikai. Mīnusi – mehānisms ir
> tik sarežģīts, ka problemātiski pārvadīt lielu jaudu, tāpēc uz ļoti smagām
> un jaudīgām mašīnām neliek. Sākotnēji nebija diez ko izturīgs, tagad ir
> iemācījušies taisīt gana izturīgus. Sākotnēji tādi bija tikai japāņiem,
> tagad arī citi ražotāji to izmanto.
>
> 4.      Divsajūgu automāts. Sākotnēji VW ražojums, tagad ir arī dažiem
> citiem. Faktiski tā ir robotizēta mehānika, bet ar diviem sajūgiem.
> Rezultātā, kad grib pārslēgt ātrumus, tad no viena pārnesuma neizņemot ar
> otru sajūgu pieslēdz otru pārnesumu un tad vienu sajūgu atlaiž, otru
> nospiež. Rezultātā faktiski nejūt brīdi, ka mainās pārnesumi (jauda ir
> vienmēr), minimāli ietekmē degvielas patēriņu. Mīnusi – salīdzinoši dārgs,
> pirmie modeļi ātri noplīsa (kā nekā tur divreiz vairāk visādu ķimertiņu,
> kam nosprāgt). Pašlaik ir iemācījušies to verķi taisīt un ir gana izturīgs.
>
>
>
> Bet. Kopumā var teikt, ka robotizētā mehāniska parasti ir ne pārāk ātra un
> patīkama, bet lēta. Pārējie ir lietošanas ziņā patīkamāki, bet dārgāki.
> Tomēr, ir jāskatās konkrētā marka, modelis un motora tilpums, jo ļoti daudz
> ir atkarīgs no tā, kā noregulē elektroniku. Līdz ar to pateikt vispārīgi –
> tādi automāti ir labi, šitādi slikti – nevar. Tas ir atkarīgs no konkrētā
> gadījuma.
>
>
>
> Cerot, ka jūs neko neieguvāt, tikai notērējāt pāris minūtes šo sacerējumu
> lasot -
>
> Ģirts
>
> VW Touran 2.0TDI, 2016 (mehānika)
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv [mailto:
> autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv] *On Behalf Of *Vineta
> Rubene
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 9:04 PM
> *To:* 'Viss par un ap auto!' <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Vai Volvo S60 ir vienīgais normālais automāts? Man tiešām nav nekādu
> problēmu ar “nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk dinamikas”.
>
> Jautājums ir pavisam reāls, jo agri vai vēlu būs jādomā par citu auto, un
> automāts patīk – labprāt ņemtu atkal. Bet klausoties briesmu stāstus par
> automātiem, nesaprotu, ko darīt.
>
> Vineta
>
> Volvo S60 2001
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv [
> mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv
> <autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv>] *On
> Behalf Of *Martins
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 8:56 PM
> *To:* Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Esmu braucis ar Toiojta Auris robo automātu ar kautkādu vidēja izmēra
> benzīnmotoru. Nokristīju to par Nāves Kapsulu. Iemesls: mierīgi pa šoseju
> apdzenu godīgi braucošu fūri, pamanu ka pretī lido lidotājs. Vajadzētu
> ātrāk aizvākties: nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk
> dinamikas un pabeigtu manevru ātrāk - robomāts mierīgi un nesteidzoties
> slēdz, un slēdz.... Šķita ļoti ilgi. Rezultātā nevis pabeidzu manevru, bet
> atcēlu. Jā, varētu teikt, ka nebiju ņēmis vērā tādu gaunerīgumu un
> braukšanas apstākļus. Bet būtu man tas pats auto ar rokas kārbu vai normālu
> automātu, manevrs būtu pabeigts. Citādi - robomāts ērti slēgā visu, pilsētā
> ērti un labi, vienīgi ļooti lēna vilkšanās sastrēgumā ar pusnospiestu
> bremžpedāli laikam tai kārbai un sajūgam nepatīk.
>
>
>
> 2017-04-10 20:37 GMT+03:00 lordramex at gmail.com <lordramex at gmail.com>:
>
> ir braukts ar lupo kam bij robotomāts, kamēr strādā - ir ok, kad sāk
> čakareties tad bēdu leja - un salabot principā nevarēja, beigas lupo
> pārtapa par manuāli - kas ar nemaksāja maz... ja nākamais auto
> jāizvēlas auto tad es no robottomāta pa gabalu
>
> M.
>
> On 10/04/2017, Smic _ <klusais07 at hotmail.com> wrote:
> >
> > Iekrita acīs viena Alfa Romeo GT. BET – kārba ir tā dīvainā Selespeed.
> > Roboautomāts …. Ir kādam gadījies tādu dzīvē mēģināt  ? Iespaidi ?
> >
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
>
>
>
> --
>
> Karlis
>
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20170411/4db779ed/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list