[Autoliste] Re: Alfa un Selespeed

Martins martini.zupa at gmail.com
Tue Apr 11 16:27:30 EEST 2017


Variatorus jau pa šo laiku arī ir iemācījušies. Tad kad pūcei aste
uzziedēja un Subaru uztaisīja bokserdīzeli, tiem bija vai nu automāts, vai
manuālis. Pamazām iemācījās taisīt izturīgus variatorus, tagad bokserdīzels
ir dabūjams arī ar to. Apgriezienus arī tik ļoti nemaz netirina, bet
nedaudz rausteklīgi uzvedas pie minimāli nospiesta akseleratora, un tad ir
kaifs noķert lielākos ņūtonus pie statiskiem apgriezieniem un izmantot
paātrinājuma.

2017-04-11 15:59 GMT+03:00 Ģirts <girts.karnitis at di.lv>:

> Bet pēc salona kvalitātes i nepateiksi – kā esmu lasījis, tad dikti grab
> un salona kvalitāte draņķīgāka ka korejiešu masu auto.
>
>
>
> Ģirts
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv [mailto:
> autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv] *On Behalf Of *Smic
> _
> *Sent:* Tuesday, April 11, 2017 2:35 PM
>
> *To:* Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
>
>
> Nu pie tā punkta 2 tā īsti piekrist nevar. Ferrari par lētu mazmašīnīti
> nenosauksi …. 😊
>
>
>
> *From: *Ģirts <girts.karnitis at di.lv>
> *Sent: *otrdiena, 2017. gada 11. aprīlis 10:47
> *To: *'Viss par un ap auto!' <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject: *[Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Manas divas kapeikas, kā no razvratņika-tjeoretjika (visu mūžu esmu
> braucis tikai ar rokas kārbu, bet es daudz lasu visādus uzrakstus uz žogiem
> un šķūnīšiem). Eksistē vairāki principiāli atšķirīgi automātu tipi (pie kam
> katrs ražotājs izdomā savu firmas nosaukumu tam pašam dzelzgabalam):
>
>    1. Klasiskais hidrauliskais automāts. Pazīstams gandrīz simts gadu, ir
>    gana ok.
>    2. Robotizētā mehānika. Tā pati mehāniskā kārba, bet auto pats māk
>    nospiest sajūgu un pārbīdīt “ātrumkloķi” (sabīdīt zobratiņus pareizā
>    pozīcijā.  Galvenie plusi – lēts ražošanā (faktiski pie mehāniskās kārbas
>    ar minimālām izmaiņām prisobačivajut tos bīdīšanas mehānismus un ieliek
>    drusku lētu ķīniešu elektronikas, kas to visu vada) – krietni lētāk, nekā
>    standarta automāts, patēriņš arī īpaši nemainās. Bet var teikt, ka ir
>    automātiskā kārba, nav sajūgs jāspaida un kloķis jārausta. Kā jau minēja
>    pie trūkumiem – parasti ir stipri lēns un tizls. Parasti liek lētās
>    mazmašīnītēs, vairumam daiļā dzimuma patīk, jo viņas tāpat nekur neskrien
>    un viņām svarīgāka ir iespēja neslēgt ātrumus, nevis dinamika.
>    3. Variators. Verķis, kas ar viltīga mehānisma palīdzību (konusveida
>    šķīvji, kas saspiež ķīļveida siksnu) ļauj izveidot jebkādu pārnesumu, kā
>    arī to plūdeni mainīt, kā rezultātā var iegūt efektu, kāds ir motorlaivām –
>    ieslēdzam motoru uz konstantiem apgriezieniem, laiva uzņem ātrumu, bet
>    motora ātrums nemainās un tas vienmērīgi gaudo. Faktiski tas būtu
>    optimālais ekspluatācijas veids (apgriezieni, pie kuriem jauda/benzīna
>    patēriņš ir vislabākais), diemžēl cilvēki ir nervozas būtnes un nespēj
>    sagremot faktu, ka motors vienmērīgi dūc, motora apgriezieni nemainās, bet
>    auto brauc arvien ātrāk un ātrāk. Tāpēc elektroniskā ieliek iešūtus
>    “pārnesumus” un faktiski tas variators tiek pakāpienveidīgi darbināts.
>    Plusi – degvielas patēriņš tāds pats, kā mehānikai. Mīnusi – mehānisms ir
>    tik sarežģīts, ka problemātiski pārvadīt lielu jaudu, tāpēc uz ļoti smagām
>    un jaudīgām mašīnām neliek. Sākotnēji nebija diez ko izturīgs, tagad ir
>    iemācījušies taisīt gana izturīgus. Sākotnēji tādi bija tikai japāņiem,
>    tagad arī citi ražotāji to izmanto.
>    4. Divsajūgu automāts. Sākotnēji VW ražojums, tagad ir arī dažiem
>    citiem. Faktiski tā ir robotizēta mehānika, bet ar diviem sajūgiem.
>    Rezultātā, kad grib pārslēgt ātrumus, tad no viena pārnesuma neizņemot ar
>    otru sajūgu pieslēdz otru pārnesumu un tad vienu sajūgu atlaiž, otru
>    nospiež. Rezultātā faktiski nejūt brīdi, ka mainās pārnesumi (jauda ir
>    vienmēr), minimāli ietekmē degvielas patēriņu. Mīnusi – salīdzinoši dārgs,
>    pirmie modeļi ātri noplīsa (kā nekā tur divreiz vairāk visādu ķimertiņu,
>    kam nosprāgt). Pašlaik ir iemācījušies to verķi taisīt un ir gana izturīgs.
>
>
>
> Bet. Kopumā var teikt, ka robotizētā mehāniska parasti ir ne pārāk ātra un
> patīkama, bet lēta. Pārējie ir lietošanas ziņā patīkamāki, bet dārgāki.
> Tomēr, ir jāskatās konkrētā marka, modelis un motora tilpums, jo ļoti daudz
> ir atkarīgs no tā, kā noregulē elektroniku. Līdz ar to pateikt vispārīgi –
> tādi automāti ir labi, šitādi slikti – nevar. Tas ir atkarīgs no konkrētā
> gadījuma.
>
>
>
> Cerot, ka jūs neko neieguvāt, tikai notērējāt pāris minūtes šo sacerējumu
> lasot -
>
> Ģirts
>
> VW Touran 2.0TDI, 2016 (mehānika)
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv [
> mailto:autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv
> <autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv>] *On Behalf
> Of *Vineta Rubene
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 9:04 PM
> *To:* 'Viss par un ap auto!' <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Vai Volvo S60 ir vienīgais normālais automāts? Man tiešām nav nekādu
> problēmu ar “nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk dinamikas”.
>
>
> Jautājums ir pavisam reāls, jo agri vai vēlu būs jādomā par citu auto, un
> automāts patīk – labprāt ņemtu atkal. Bet klausoties briesmu stāstus par
> automātiem, nesaprotu, ko darīt.
>
> Vineta
>
> Volvo S60 2001
>
>
>
> *From:* autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv [
> mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv
> <autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv>] *On
> Behalf Of *Martins
> *Sent:* Monday, April 10, 2017 8:56 PM
> *To:* Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv>
> *Subject:* [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
>
>
>
> Esmu braucis ar Toiojta Auris robo automātu ar kautkādu vidēja izmēra
> benzīnmotoru. Nokristīju to par Nāves Kapsulu. Iemesls: mierīgi pa šoseju
> apdzenu godīgi braucošu fūri, pamanu ka pretī lido lidotājs. Vajadzētu
> ātrāk aizvākties: nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk
> dinamikas un pabeigtu manevru ātrāk - robomāts mierīgi un nesteidzoties
> slēdz, un slēdz.... Šķita ļoti ilgi. Rezultātā nevis pabeidzu manevru, bet
> atcēlu. Jā, varētu teikt, ka nebiju ņēmis vērā tādu gaunerīgumu un
> braukšanas apstākļus. Bet būtu man tas pats auto ar rokas kārbu vai normālu
> automātu, manevrs būtu pabeigts. Citādi - robomāts ērti slēgā visu, pilsētā
> ērti un labi, vienīgi ļooti lēna vilkšanās sastrēgumā ar pusnospiestu
> bremžpedāli laikam tai kārbai un sajūgam nepatīk.
>
>
>
> 2017-04-10 20:37 GMT+03:00 lordramex at gmail.com <lordramex at gmail.com>:
>
> ir braukts ar lupo kam bij robotomāts, kamēr strādā - ir ok, kad sāk
> čakareties tad bēdu leja - un salabot principā nevarēja, beigas lupo
> pārtapa par manuāli - kas ar nemaksāja maz... ja nākamais auto
> jāizvēlas auto tad es no robottomāta pa gabalu
>
> M.
>
> On 10/04/2017, Smic _ <klusais07 at hotmail.com> wrote:
> >
> > Iekrita acīs viena Alfa Romeo GT. BET – kārba ir tā dīvainā Selespeed.
> > Roboautomāts …. Ir kādam gadījies tādu dzīvē mēģināt  ? Iespaidi ?
> >
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Autoliste mailing list
> Autoliste at lists.autoliste.lv
> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20170411/ad26ef76/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list