[Autoliste] Atb.: Re: Alfa un Selespeed

raimonds.vilkss at gmail.com raimonds.vilkss at gmail.com
Tue Apr 11 11:50:01 EEST 2017


TRUCK divīzijā šis jau ir noslīpēts ļoti augstā līmenī. Daži labi pasaziervageni varētu pamācīties.

Ramonz,
Šad tad ACTROS pilots.

Nosūtīts no: Pasts darbam ar Windows 10

No: Karlis
Nosūtīts: otrdiena, 2017. gada 11. aprīlis 11:11
Kam: Viss par un ap auto!
Tēma: [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed

Kur tie citi tur es ar...

Esmu pieredzējis kā fūrē (MAN) robomāts slēdz robus, uzsāk braukt un visu pārējo... Nu tur viss bija labi nostrādāts - tik maigu sajūga atlaišanu, pēc skaņām un gaitas vispār nevar pateikt, ka to dara robots, nevis pieredzējis šoferis... Pie fūres slodzēm, stipri nodilsot sajūgam uzsākšana smagos apstākļos paliekot drusku tireklīga (kā ar lufti - uzdod, palaiž), tomēr tā esot sajūga, nevis robota vaina.
Protams, fūrē par dinamiku nevar runāt, toties ilgmūžība un gaitas plūdenums bij lieliski.

Variators iekš JAZZ - skaista braukšana, bet ar to 1,3motoru ārpus pilsētas bija čābīgi. Nezinu kā remontos.

Automāti kā jau automāti - nav jāmaina sajūgu, cits labāk slēdas cits sliktāk, bet remontēt viņus negribētos :)

2017. gada 11. aprīlis 10:47 Ģirts <girts.karnitis at di.lv> rakstīja:
Manas divas kapeikas, kā no razvratņika-tjeoretjika (visu mūžu esmu braucis tikai ar rokas kārbu, bet es daudz lasu visādus uzrakstus uz žogiem un šķūnīšiem). Eksistē vairāki principiāli atšķirīgi automātu tipi (pie kam katrs ražotājs izdomā savu firmas nosaukumu tam pašam dzelzgabalam):
1.      Klasiskais hidrauliskais automāts. Pazīstams gandrīz simts gadu, ir gana ok.
2.      Robotizētā mehānika. Tā pati mehāniskā kārba, bet auto pats māk nospiest sajūgu un pārbīdīt “ātrumkloķi” (sabīdīt zobratiņus pareizā pozīcijā.  Galvenie plusi – lēts ražošanā (faktiski pie mehāniskās kārbas ar minimālām izmaiņām prisobačivajut tos bīdīšanas mehānismus un ieliek drusku lētu ķīniešu elektronikas, kas to visu vada) – krietni lētāk, nekā standarta automāts, patēriņš arī īpaši nemainās. Bet var teikt, ka ir automātiskā kārba, nav sajūgs jāspaida un kloķis jārausta. Kā jau minēja pie trūkumiem – parasti ir stipri lēns un tizls. Parasti liek lētās mazmašīnītēs, vairumam daiļā dzimuma patīk, jo viņas tāpat nekur neskrien un viņām svarīgāka ir iespēja neslēgt ātrumus, nevis dinamika.
3.      Variators. Verķis, kas ar viltīga mehānisma palīdzību (konusveida šķīvji, kas saspiež ķīļveida siksnu) ļauj izveidot jebkādu pārnesumu, kā arī to plūdeni mainīt, kā rezultātā var iegūt efektu, kāds ir motorlaivām – ieslēdzam motoru uz konstantiem apgriezieniem, laiva uzņem ātrumu, bet motora ātrums nemainās un tas vienmērīgi gaudo. Faktiski tas būtu optimālais ekspluatācijas veids (apgriezieni, pie kuriem jauda/benzīna patēriņš ir vislabākais), diemžēl cilvēki ir nervozas būtnes un nespēj sagremot faktu, ka motors vienmērīgi dūc, motora apgriezieni nemainās, bet auto brauc arvien ātrāk un ātrāk. Tāpēc elektroniskā ieliek iešūtus “pārnesumus” un faktiski tas variators tiek pakāpienveidīgi darbināts. Plusi – degvielas patēriņš tāds pats, kā mehānikai. Mīnusi – mehānisms ir tik sarežģīts, ka problemātiski pārvadīt lielu jaudu, tāpēc uz ļoti smagām un jaudīgām mašīnām neliek. Sākotnēji nebija diez ko izturīgs, tagad ir iemācījušies taisīt gana izturīgus. Sākotnēji tādi bija tikai japāņiem, tagad arī citi ražotāji to izmanto.
4.      Divsajūgu automāts. Sākotnēji VW ražojums, tagad ir arī dažiem citiem. Faktiski tā ir robotizēta mehānika, bet ar diviem sajūgiem. Rezultātā, kad grib pārslēgt ātrumus, tad no viena pārnesuma neizņemot ar otru sajūgu pieslēdz otru pārnesumu un tad vienu sajūgu atlaiž, otru nospiež. Rezultātā faktiski nejūt brīdi, ka mainās pārnesumi (jauda ir vienmēr), minimāli ietekmē degvielas patēriņu. Mīnusi – salīdzinoši dārgs, pirmie modeļi ātri noplīsa (kā nekā tur divreiz vairāk visādu ķimertiņu, kam nosprāgt). Pašlaik ir iemācījušies to verķi taisīt un ir gana izturīgs.
 
Bet. Kopumā var teikt, ka robotizētā mehāniska parasti ir ne pārāk ātra un patīkama, bet lēta. Pārējie ir lietošanas ziņā patīkamāki, bet dārgāki. Tomēr, ir jāskatās konkrētā marka, modelis un motora tilpums, jo ļoti daudz ir atkarīgs no tā, kā noregulē elektroniku. Līdz ar to pateikt vispārīgi – tādi automāti ir labi, šitādi slikti – nevar. Tas ir atkarīgs no konkrētā gadījuma.
 
Cerot, ka jūs neko neieguvāt, tikai notērējāt pāris minūtes šo sacerējumu lasot - 
Ģirts
VW Touran 2.0TDI, 2016 (mehānika)
 
From: autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv [mailto:autoliste-bounces+girts.karnitis=di.lv at lists.autoliste.lv] On Behalf Of Vineta Rubene
Sent: Monday, April 10, 2017 9:04 PM
To: 'Viss par un ap auto!' <autoliste at lists.autoliste.lv>
Subject: [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
 
Vai Volvo S60 ir vienīgais normālais automāts? Man tiešām nav nekādu problēmu ar “nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk dinamikas”. 
Jautājums ir pavisam reāls, jo agri vai vēlu būs jādomā par citu auto, un automāts patīk – labprāt ņemtu atkal. Bet klausoties briesmu stāstus par automātiem, nesaprotu, ko darīt.
Vineta
Volvo S60 2001
 
From: autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv [mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=gmail.com at lists.autoliste.lv] On Behalf Of Martins
Sent: Monday, April 10, 2017 8:56 PM
To: Viss par un ap auto! <autoliste at lists.autoliste.lv>
Subject: [Autoliste] Re: Alfa un Selespeed
 
Esmu braucis ar Toiojta Auris robo automātu ar kautkādu vidēja izmēra benzīnmotoru. Nokristīju to par Nāves Kapsulu. Iemesls: mierīgi pa šoseju apdzenu godīgi braucošu fūri, pamanu ka pretī lido lidotājs. Vajadzētu ātrāk aizvākties: nospiežu grīdā gāzpedāli lai dabūtu drusku vairāk dinamikas un pabeigtu manevru ātrāk - robomāts mierīgi un nesteidzoties slēdz, un slēdz.... Šķita ļoti ilgi. Rezultātā nevis pabeidzu manevru, bet atcēlu. Jā, varētu teikt, ka nebiju ņēmis vērā tādu gaunerīgumu un braukšanas apstākļus. Bet būtu man tas pats auto ar rokas kārbu vai normālu automātu, manevrs būtu pabeigts. Citādi - robomāts ērti slēgā visu, pilsētā ērti un labi, vienīgi ļooti lēna vilkšanās sastrēgumā ar pusnospiestu bremžpedāli laikam tai kārbai un sajūgam nepatīk.
 
2017-04-10 20:37 GMT+03:00 lordramex at gmail.com <lordramex at gmail.com>:
ir braukts ar lupo kam bij robotomāts, kamēr strādā - ir ok, kad sāk
čakareties tad bēdu leja - un salabot principā nevarēja, beigas lupo
pārtapa par manuāli - kas ar nemaksāja maz... ja nākamais auto
jāizvēlas auto tad es no robottomāta pa gabalu

M.

On 10/04/2017, Smic _ <klusais07 at hotmail.com> wrote:
>
> Iekrita acīs viena Alfa Romeo GT. BET – kārba ir tā dīvainā Selespeed.
> Roboautomāts …. Ir kādam gadījies tādu dzīvē mēģināt  ? Iespaidi ?
>

_______________________________________________
Autoliste mailing list
Autoliste at lists.autoliste.lv
http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
 

_______________________________________________
Autoliste mailing list
Autoliste at lists.autoliste.lv
http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste




-- 
Karlis

-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20170411/60ce4cab/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list