[Autoliste] Sadaleņu spečukiem
Instigater
instigater at projektam.lv
Fri Jul 25 10:24:01 EEST 2014
Vo, ja jau guru ir pamodies, tad jautājums kāreiz šamējam.
Vopšem motors tas pats BMW N45B16. Cīnos ar vienu nepatīkamu īpatnību
jau kopš gandrīz pašiem pirmsākumiem. Nav jauki braukt pa korķiem - ja
bišķi gribi uzgāzēt, tad šamais sagāzējas pats nedaudz vairāk, ja
atmetās, tad tā uzreiz - laidenu pārejas procesu nevaru dabūt. Ir
izskatīts viss, pat drošības pēc jaunu lambdas zondi ieliku, nekur
nepiesūc (pievienojošā (ilgtermiņa) degvielas korekcija ir 2%, īstermiņa
jau regulējas dinamiski pēc apstākļiem un dažreiz darbojoties ap
akseleratora pedāli pat sasniedz 20%), viss dziesmā iet salīdzinoši
normāli, gribētos teikt, ka griezes ir daudz, bet biš pietrūkst augstajā
galā. Un vēl viens efekts, pie maziem apgriezieniem atmetoties,
brīvgaitas apgriezieni nokrīt zem nominālajiem 720, tad palecas uz 1200
un tad tikai nostājas kā vajag. Šis efekts pazūd, ja ieslēdz kondišku,
tad brīvgaitas nominālie apgriezieni tiek pacelti par 100 rpm un
degviela krītot apgriezieniem jau tiek sākta dot no 1200 rpm.
Tā kā mūsdienās sadalenes regulējas plašos diapazonos, tad liekas, ka
kompis kaut kā tiek galā ar nekorekti noliktām sadalenēm, jo stāsts ir
par to, ka kaktu meistars, kuru vēl negribu apvainot bez pierādījumiem,
šamējam motoram mainīja abus sadaleņu zobratus, kuri, protams, ir jāliek
ar spectūļiem. A aizdomas, ka te varētu būt iestājusies rukožopija radās
tajā brīdī, kad man no Bulgārijas atnāca diagnostikas un kodēšanas
vadiņš - kruīzkontroli uzstādīju un piekodēju.
Vopšem, abām sadalenēm rādās, ka to kompensācija sēž uz galējās
pieļaujamās negatīvās robežas un izplūdei pat to pārsniedz par pusgrādu.
Ieplūdei pa šiem jau dažiem tūkstošiem nobrauktajiem kilometriem bija
kļūda, ka ieplūdes sadalene pārāk ilgi aizkavējas galējā pozīcijā.
Tas protams, ja diagnostikas softs par pieļaujamajām robežām nekļūdās -
mūsdienās līdz galam nevar nevienam ticēt. Rekur gan paši ekrānšāviņi.
Brīvgaitas sadaleņu pozīcijas
http://www.bildites.lv/images/hqf6edt108uuz3y8m5su.png
Sadaleņu adaptācijas
http://www.bildites.lv/images/7h978shew1ilpfplbr1v.png
Vai man pareizi liekas, ka abas sadalenes ir ieliktas par aptuveni 1
zobu pārāk agri? Zobratiem ir 38 zobi, līdz ar to viena zoba vērtība ir
~9 grādi. Un vai tas varētu izsaukt šādu motora uzvedību.
--
Instigater
Serveru noma Eiropas Savienības datu centrā - sākot no 13 EUR/mēn.
www.projektam.lv
More information about the Autoliste
mailing list