[Autoliste] Re: Elektromobilji

Vineta Rubene Vineta.Rubene at lattelecom.lv
Mon Apr 23 09:39:19 EEST 2012


Paldies visiem par viedokļiem, īpaši jau par šo detalizēto izpēti! KPL komentārs arī bija burvīgs  („Aizmirsti!). :)
Vineta
Volvo s60 2002

From: autoliste-bounces+vineta.rubene=lattelecom.lv at lists.autoliste.lv [mailto:autoliste-bounces+vineta.rubene=lattelecom.lv at lists.autoliste.lv] On Behalf Of Artis.M
Sent: Saturday, April 21, 2012 8:07 AM
To: Viss par un ap auto!
Subject: [Autoliste] Re: Elektromobilji

Neliels kādas privātpersonas (ne mans!) veikts pētījums par tēmu "a vot interesanti vai ir vērts domāt par dotētu elektromobili". Uz vienīgo & absolūto patiesību netiek pretendēts.

---
Ja nekļūdos aprēķinos, tad projektu iesniegšana beidzas 01.05.2012.

Privātpersonām tiek segtas elektromobiļa iegādes izmaksas 50%, bet ne vairāk kā 13000 LVL apmērā. Ja pērk ārpus Latvijas, tad visas importa izmaksas par savu kabatu.
Ar elektromobili tiek saprasti "tikai ar elektrību darbināmi jauni, rūpnieciski ražoti viegli pasažieru transportlīdzekļi", "kuru maksimālais nobraukums starp uzlādes reizēm ir vismaz 100 kilometri un elektromobiļu maksimālais ātrums – vismaz 100 kilometri stundā".
Tātad hibrīdi kā Toyota Prius un Opel Ampera nepiedalās, pilsētas mašīnas kā Renault Twizy (45 km/h) nepiedalās.

Projekta budžets ir apmēram 135 mašīnām.

Projektu pieteikumu vērtēšanā var saņemt plus punktus, ja elektromobilis ir lētāks, tiek izmantots pasažieru pārvadāšanai, tiek novietots publiskās vietās utml. popularizēšanas pasākumiem.

Pasaules autobūvē situācija šobrīd ir sekojoša
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_production_plug-in_electric_vehicles

Japāņi ir priekšā, franči un amerikāņi pievelk, vāciešus šis žanrs īpaši nekrata. Visi pamazām gatavojas pārejai no demo ražošanas uz masu ražošanu, uz 2012. gada *beigām* daudzi ir pieteikuši, ka viņiem parādīsies plašai publikai domāti produkti.

Līdz ar to reāli šobrīd ir runa par Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV un, varbūt, Renault Fluence Z.E. (Latvijas tirgū netiek piedāvāts, kā es saprotu). Igauņi valstiskā līmenī savulaik iepirka par savām kvotām i-MiEV pa tiešo no Mitsubishi.

Nissan Leaf
39990 EUR - 13000 LVL = 15105 LVL no savas kabatas
160 km ar vienu uzlādi
140 km/h
5 sēdvietas, hečbeks
8 stundas pilnā uzlāde, 10 minūtes ātrā uzlāde (50 km)

Mitsubishi i-MiEV
37000 EUR - 13000 LVL = 13000 LVL no savas kabatas
150 km
130 km/h
5 sēdvietas, hečbeks
16 kWh
6 stundas pilnā uzlādem 30 minūtes ātrā uzlāde (80%)

Uz cenām gan jāskatās "tā", jo Latvijas dīleru lapās šiem brīnumiem tās netiek norādītas, bet gan jau ir runājamas. Ir tikai saite uz ražotāja lapu.

Ko tas nozīmē praktiski?

o 150 km ar vienu uzlādi ir ļoti stiepjams jēdziens un pie palielinātas noslodzes (tuvās gaismas Latvijā, radio, apkure ziemā, kondicionieris vasarā), tas var samazināties līdz pat 3x. Ar hibrīdu mierīgi brauktu tālāk. Ar elektro ir pilnīgs čau. Mūsu gadījumā tas nozīmē, ka ikdienas maršrutu (~200 km) ar vienu uzlādi nobraukt nav iespējams.

o Uzlādēt var no parastā elektrotīkla, tad ir garā uzlāde (stundas). Uzlādes stacijās, kad tādas parādīsies, būs ātrā uzlāde ar paaugstinātu spriegumu (minūtes). Ir ražotāji, kuri piedāvā par taisnīgu atlīdzību dažu tūkstošu eiro apmērā iepirkt uzlādes staciju garāžai. Ātrā uzlāde samazina akumulatoru dzīvi - Li-ion liek sveicināt. Akumulatori nav mūžīgi un atkal maksā vairākus tūkstošus EUR. Renault pieeja - akumulatori tiek doti līzingā, sākot ar 82 EUR / mēnesī. Vārdu sakot, ja dienas nobraukums atļauj lādēt 1x dienā pa nakti, vai aprīkojums atļauj lādēt 2x dienā, kad mašīna nav jāizmanto (es gan gribu redzēt, no kurienes pat Rīgā šobrīd varētu sev atvilkt 220V uz stāvvietu ielas malā), tad ir OK. Citādi individuālajam transportam tas nav nopietni.

o Mitsubishi akumulatora ietilpība uz tātad uzlāde ir 16 kWh. Pieņemsim, ka ar to var nobraukt 120 km no max 150 km. Pie standarta Latvenergo tarifa 0,1074 LVL / kWh tas nozīmē aptuveni
    1,50 LVL / 100 km
šībrīža auto ar gāzi izmaksā
    4,50 LVL / 100 km
šībrīža auto ar benzīnu izmaksā
    8,00 LVL / 100 km
Pieņemsim, ka tiek braukts 40 000 km gadā, kas atbilst 4x nedēļā pa ~200 km.
    600 LVL elektrība
    1800 LVL gāze
    3200 LVL benzīns
Tātad elektrība ļauj ietaupīt degvielas izmaksas (neņemot vērā akumulatoru maiņu, par kuru man nav datu)
    1200 LVL / gadā salīdzinājumā ar gāzi
    2600 LVL / gadā salīdzinājumā ar benzīnu
Tas nozīmē, ka jauna elektromobiļa iegāde salīdzinājumā ar pašreizējo autoparku būtu pa nullēm
    10 gados salīdzinājumā ar gāzi (lūdzu, nesmīdiniet, es neticu, ka pēc 10 gadu ekspluatācijas pie pašreizējās autobūves kvalitātes tas vēl būs lietojams)
    5 gados salīdzinājumā ar benzīnu

Secinājums:
    Elektromobilis pat pie šādiem nosacījumiem varētu būt interesants tikai tiem, kuriem ikdienā nepieciešams pārvietoties līdz 100 km un nav žēl šim nolūkam izvilkt no savas kabatas vismaz 13000 LVL. Nav mans gadījums.
---

veel viens...
RGS - DC, 1999

On 17.04.2012 09:32, Vineta Rubene wrote:
Sveiki, sen neredzeetie!
Parunaajam par elektromobiljiem? Piedodiet, ja shaada teema jau ir apspriesta, tad neuzbāzjos. )

Taa kaa man braukaashana paarsvaraa pa Riigu (taalajiem braucieniem varu aizņemties deela mašīnu),  un kaut kad jau pienaaks laiks nomainiit rijīgo Volvo, iedomaajos par subj. Dzirdeeju, ka buushot iespējams pieteikties uz valsts atbalstu 50%.

Vai L-jaa vispaar elektroauto ir nopeerkami? (neko daudz nesaguugleeju) Kaadaas cenaas? Varbuut kaadam ir pieredze ar ekspluatāciju? Cik biezji jāmaina baterijas, cik taas maksaa?

Vineta
Volvo S60, 2002




_______________________________________________

Autoliste mailing list

Autoliste at lists.autoliste.lv<mailto:Autoliste at lists.autoliste.lv>

http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste

-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/attachments/20120423/5353dbfc/attachment.html>


More information about the Autoliste mailing list