[Autoliste] Re: Fwd: Vērtēs, vai OCTA atlīdzība pienākas arī par zaudējumiem nesankcionētās auto sacensībās

Adro adro at eriga.lv
Wed Nov 16 12:31:48 EET 2011

Iisteniibaa kaazus ir par ko citu.
OCTA likuma 35.panta pirmaas dala "Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu
apdrošinātāju birojs neatlīdzina" un  5.punkts nosaka: "zaudējumus,
kuri nodarīti, transportlīdzekli izmantojot treniņbraucienā vai
sacensību braucienā".
OCTA buutiiba - atliidzinaat zaudeejumus, kas nodariiti treshajaam personaam.
1) Vai buutu taisniigi, ka netiek atliidzinaati zaudeejumi tresajaam
personaam, ja tos nodariijis transportliidzeklis, kas piedaliijies
trenninbraucienaa vai sacensiibaas?
2) vai uz atliidziibu var pretendeet tresaa persona, kura pati ir
piedaliijusies shaadas sacensiibaas vai treninbraucienaa, bet nav
vainojama zaudeejumu nodariisanaa?
MK savaa skaidrojumaa izmantoja viltiigu, bet pamatotu teezi, ka nevar
pretendeet tikai tajos gadiijumos, ja ir transportliidzeklis ir
piedaliijies "oficiaalos" treninbraucienos vai sacensiibaas.
Pamatojums - shajaa gadiijumaa civiltiesisko atbildiibu obligaati ir
jaapdrosina pasakuma organizatoriem.
Probleema Nr.1: Kurshs apdrosinaataajs buus tik traks, lai
apdrosinaatu kaadu pasaakumu un cik shaada apdrosinaasana maksaatu, ja
buutu jaatliidzina visi iespeejamie zaudeejumi?
Probleema Nr.2: Kaads pamatojums no OCTA atliidziiibu sisteemas
izsleegt labticiigaas tresaas personas, kuraam nav nekaada sakara ar
transporliidzeklja iipasnieka/tureetaajaa prettiesiskaam darbiibaam?
Personiigi izskataas, ka tas buus noziimiigs tiesu prakses jautaajums
turpmaakajos gados.

Ernests

2011. gada 16. novembris 10:40 swolotch <swolotch.l at gmail.com> rakstīja: