[Autoliste] Re: VAZu dzinēji

hardcore at parks.lv hardcore at parks.lv
Wed Oct 26 11:51:17 EEST 2011

1.7
ir tas pats 1.5 ar garāku virzuļa gājienu, cik es zinu. Tehniski
īstais niknakais ir 1.6, kas gāja iekšā 2106 žikam. 2107
bija tas pats motors kas 2103 (tā sauktais troikas motors). Bīdelim
ne vaina patiesībā, ja labi salikts un no kvalitatīvām detaļām.
7500 rpm griezās. Klasikām bija vēl "mazie" motori - 1.1 (2101) un
1.3 (2105). Es gan nepretendeju uz absolūtu patiesību. Cik jau gadi
pagajuši kops no žika uz Subaru pārsedos...

	Žika motoram var vieglinat spararatu un kloķeni, ka arī standarta
galvas vietā likt 16v Itāli. Es taga neatceros, ko Lotus tur toreiz
uzlika, Alfas vai Lancia 16v galvu. Ta vēl taisnos Weber karbuļus...
Principā VAZu var uzpiļīt lai tas dotu kautkur 80Zs/l. Ekstrēma
variantā var arī 100Zs/l izspiest, bet bloks un transmisija tādu
brūķi īsti netur. Vispār ja atmiņa neviļ, tad transmisija
vairāk kā 130Nm no kloķenes paņemt nespēja. Tisa strebiens tādam
sapiļītam motoram ir oi jopt un ka pats beigās secināju, piļīt
VAZu pēc izmaksam ir apmēram tas pats kas normāli braukt ar Subaru,
pie kam pēdejam kopejā performance ir labāka. Bet tā ka stila
rotaļlieta, kapēc gan ne. Až nostaļģiju uzsiti...

	Ojārs.
On Wed 26/10/11 11:16 AM , Mareks Ortlovs  wrote:niva, vaitad nebija
1,7 kautkaads   M.

2011/10/26 E M
 Jaunās paaudzes kolēģis nevainīgi pajautāja kāds tad īsti ir
bijis niknākais VAZu dzinējs. Nu i aizdomājos... kā tad īsti ir?
Droši vien kāds no pēdējo laiku 2107 1.5 litru?
 A jautājums radies pēc vaz tussu video skatīšanās ;)
 E.