[Autoliste] Re: Sveicieni no Ukrainas/Krimas
Girts Legzdins [serveru-noma.lv]
girts.legzdins at gmail.com
Wed Sep 14 09:56:28 EEST 2011
Ā, viss kārtībā, atradu.
Tiem, kas tankā:
http://lists.autoliste.lv/pipermail/autoliste/
On 14.09.2011 09:51, Girts Legzdins [serveru-noma.lv] wrote:
> Liels senkjū par storiju.
> Vai kaut kur webiski šis ir redzams?
> t.i. varbūt pat autolistes history kaut kur kešojas webiski? Kā tas
> bija ar kiss.id.lv un veco autolisti?
>
>
> On 13.09.2011 22:08, Marcis Priede wrote:
>> Morgen!
>>
>> kādā jaukā vasaras dienā saņēmu uzaicinājumu aizbraukt līdz
>> Feodosijai (Krimas autonomajā republikā). Bija piedāvājums Lidot līdz
>> Kievai 2h lidojums +13h gaidīšana līdz Simferopoles vilcienam tad
>> 16h ar vilcienu un pēc tam nezin kā līdz Feodosijai. Rezultātā tika
>> izštukots, ka ceļā tiks patērēts vismaz tikpat laika un naudas, kā
>> braucot ar auto un galā mēs esam ierobežoti pārvietošanās brīvībā.
>>
>> Tātad -
>> 1) auto - subaru forester 2006 2,5 AT(4) - amerikānis - uz 55kkm
>> uztaisīju apkopīti - jaunas riepas, eļļa, tosols, siksnas,
>> ūdenssūknis, rullīši, svečvadi, sveces. kārbas un reduktora eļļas
>> tika nomainītas jau pēc pirkšanas. Ritošai paaris reižu apgāju
>> apkārt, neko neatradu... :))
>>
>> 2) ceļā dodamies ceturtdienas 23:45 - 4 cilvēki ar mantām. Bagāžnieks
>> mēreni piekrauts, vieta pāri vēl paliek. Jau izbraucot uz E67 tiek
>> saprasts, ka gaismas automātiski nelīmeņosies (manuālās pogas nav),
>> kā rezultātā jābrauc ar "driving-lights" jo tuvās ir kā normālas
>> tālās un ar talajam var boingus sēdināt...
>>
>> 3) brauciena daļa UZ Krimu:
>> Latvija - Lietuva - Polija - viss kā parasti nekā interesanta, ja
>> neskaita, ka Polijā ceļi paliek arvien labāki un remonti arvien
>> neuzkrītošaki.
>> Caur Ļubļanu dodamies Rava-Ruska pārejas virzienā. Sanāca ar nelielu
>> līkumu, bet tas pat bija pietiekami labi un skaisti.
>>
>> PL/UA robeža - dodamies cauri pa "zaļo koridori". Pie iebraukšanas
>> stāv garumngara rina ar ukraiņu mašīnām un iem, kuriem nepieciešamas
>> vīzas. Mēs braucam garām. Priekšā bija aptuveni 6 auto. Poļi brauc
>> pēc benzīna un saļarkas, daļa šmigaina, kā rezultātā robežsargiem
>> noskaņojums nedaudz ērcīgs un redzot mūs kā labdabīgos ceļotājus,
>> vienkārši izstūma ārā ar tekstu - валите от сюдова!! :))
>>
>> Pēc nepilnas stundas uz robežas nokļūstam Ukrainā. Momentā tiek
>> saprasts, ka laika mašīna ir izgudrota un tā atrodas TUR! žiguļi,
>> moskviči 24 volgas uz oriģināldiskiem, 130tais ziliņs utt utjpr. (no
>> angļu valodas - You name it!). Saprotot, ka ceļi vairs nekad nebūs kā
>> agrāk lēnām sākam virzīties Ļvovas virzienā. Kautkādā brīdī sākas
>> ceļa remonts (nograuzts asfalts) aptuveni 20km garumā, pēc tam sākas
>> pats remonts +/-2km garumā un tad jau ir izremontētais ceļš. Cik viņš
>> bija garš vairs neatceros, bet drīz jau bijām Ļvovā, kur pēc noradēm
>> un norādītā ceļa nokļūstam uz E50 caur Ternopoli...
>>
>> [šajā brīdī bērni aiztaisa ausis, sievietes iet uzsmērēt maizītes un
>> puikas ar nestabilu nervu sistēmu iet uzspēlēt videospēles..]
>>
>> Tiem, kuri/-as nepaklausīja - stāstu. Nokļuvām uz nedaudz bojāta ceļa
>> posmiņa 300km garumā.
>> Celš uz Ternopoli ir nevis vienkārš PI$$$DETS tur ir AXUJETJ un
>> JOPTVAJU kautkādu ukraiņu māti!!!!! Tur starp bedrēm ir uzbērts
>> asfalts un pieblietēšana atstāta fūru ziņā. Tb - ir sastumtas KAUDZES
>> ar asfaltu, kas pēkšņi beidzas ar pamatīgu bedri. Braukt ar ātrumu 80
>> ir neprāts, ar 60 skumji un ar 40 tevi apdzen visi, kā rezultātā Tu
>> atkal tiec sastumts kādā bedrē, jo nav iespēju izvēlēties savu
>> traektoriju. Rezultātā atkal sākam braukt ātrāk un atkal trāpam
>> kautkur un braucot ar ātrumu 79-80km/h sev priekšā ieraugot špūri
>> notirpst kājas un ceri, ka Forestera klīrenss būs pietiekams.
>> Fūres un vieglie ar nolauztām piekabju dīstelēm bija kādi 4-5,
>> pārsistus riteņus pēc 20 pārstāju skaitīt, bij kāds pārīts autiņu,
>> kuriem tilts mētājās kautkur blakus mašīnai.. vienvārdsakot vienā
>> brīdī es biju apstajies paelpot svaigu gaisu un smagi pārdomāju par
>> braukšanu uz mājām..
>>
>> Paldies dievam visam ir gals... arī šim ceļa posmiņam.... Tālākais
>> jau viss bija labi. Braucām pa "parastu ceļu" mēreni bedrainu, vidēji
>> sūdīgu, bet tas jau bij normāli. Nokļuvām līdz Odesas šosejai.
>> OOooooooo!!!! Das Autobahn!!! 3 joslas, gluds , garām aiznesās brabus
>> ar +/- 160-180 (protams profilaktiski atstājot dzirksteles no
>> piekares atsitiena pret asfaltu), vienvārdsakot velkam! Vienā brīdī
>> ieraugam uz šosejas gājēju pāreju - pa vidu nekurieni... pāri visām 3
>> joslām vienā virzienā.... gribētu redzēt to kurš uzdrošināsies iet
>> pāri un arī tos drosminiekus kuri mēģinās nobremzēt.
>>
>> Laime bija īsa, bija jānogriežas uz P06 līdz pat Krimai. Ceļa
>> kvalitāte nu jau bija robežās no normāls līdz pat nesen uzliets (tas
>> nebūt nenozīmē gluds). Tā lēnu garu nokļuvām līdz Krimai. Pēdējo ceļa
>> posmu patīkamāku padarīja gardās vīnogas un dienvidu saule!
>>
>> Pēc 36h ceļā esam nokļuvuši Feodosijā, braucot praktiski nonstopā,
>> tikai apstājoties uzpildīties (pārsvarā Shell un lejot V-power - tb
>> dārgāk nemēdz būt :) )
>> Siliņš pat zin ceļus un pilsētas Krimā, un mūs godīgi aizveda līdz
>> Aizsardzības ministrijas sanatorijai. Kur arī mēs iemitinājāmies.
>>
>> 4) dzīvošana
>> Aizsardzības ministrijas sanatorija - Вход по санаторным книжкам! ar
>> visu feiskontroli. nu normāli, tātad mašīna un paši drošībā. Sākumā
>> uz uzņemšanas nodaļu, tur saņemam norīkojumu pie tantes 9 stāvā, kas
>> mums izdos nomuriņu atslēgas 10 stāvā...
>> Tiekam savā izstabiņā - nu normāli gultas kā gultas, pie sienas Radio
>> :) ir balkons, ir vannas istaba ar toču un dušu, dušā spainis un
>> taziks.... Izrādās siltais ūdens ir no 8-10PM un naktī ūdens vispār
>> nemē`dz būt, tāpēc esiet tik laipni un sateciniet.
>> Akjā arī 3 no 4 Feodosijas teritorijā esošajiem liftiem ir mūsu
>> sanatorijas ēkā. jāsaka gan ka strādāja tikai 2 un lai nesabojātos
>> plkst. 23.00 tie tika izslēgti...
>>
>> Ar ēšanu viss ir labi - Dietiskā Ēdnīca rūlz! :) , visvisādi
>> krodziņi, kur var dabūt šašlikus, eiropas un austrumu vrtuves. VIdēji
>> viena ēdienreize 2-3-4Ls bez liekām izvirtībām. Lai ga izvirtības
>> nekādas dižās nesanāk, jo nesanāk. Porcijas nemaz nav lielas bet
>> kopumā ir ļoti garšīgi. Gaļa garšo pēc cūkas, liellopa vai jēra,
>> maize ir cepta no rauga un cukurs ir salds un neizkūst :) Ķīseļi un
>> šokolādes krēmi garšo pēc bērnības! Paldies Tev eiropa...
>>
>> 5) darbs
>> Vispār jau pamatiemesls braucienam bija gaisa balonu festivāls.
>> Šoreiz gan braucām kā tiesneši, nevis kā lidotāji. Rezultātā viens no
>> pienākumiem bija sacensību direktoram sagatavot derīgu mērķu, un
>> lidojamo teritoriju sarakstu. Godīgi deamies izpildīt savus
>> pienākumus un ļoti nopriecājāmies, ka mēs dodamies prom no pilsētas,
>> kur uznāca normāls dienvidu negaiss. Respektīvi no debesīm nokrita
>> "dažpadsmit centimetri" ūdens :)
>> Kamēr mēs tā braukājām nokļuvām uz neliela lauku celiņa, kas kartē
>> atzīmēts, kā plata pelēka un pilnīgi taisna līnija (krimas
>> populārākais lauku ceļuu segums ir kūdra+māls). Pa to bija jānobrauc
>> tikai kādi 3km lai nokļūtu galapunktā. Tuvojoties piekalnītei kautkā
>> jocīgs likās ceļš - "asfalts?! nea... spīd... hmm... TAS TAK ŪDENS
>> TEK!!". Nu neko darīt devāmies upei pret straumi, kamēr pamatne vēl
>> nav izmirkusi. Pret kalnu vēl nekas viegli spolējot uzbraucam augšā.
>> Pa hodu vēl izpeldēju cauri pirmajai peļķei, kas bija pašā kalna
>> augšā un momentā apstājos pie nākamās. Otrā peļķe bija daudz.... kā
>> sacīt jāsaka, jāmērcē kājas un gāju bradāt. Segums tāds, ka zandales
>> nost nevilka un ūdens bija zem ceļgalu līmeņa. Kā rezultātā pieņēmu
>> vienbalsīgu un autoritatīvu lēmumu maukt cauri. Patēlojām amfībiju,
>> vilni uz kapota arī dabūju un cauri arī izbraucu!! No šī brīža es
>> sāku piekrist tiem cilvēkiem kas foresteri lepni ieskaita "džipu"
>> kategorijā :)
>> Izrādās, ka nobraukt no kalna nav mazāk grūti, kā tikt augšā, kaut
>> arī vairs nebraucām pa upi. Braucot lejā riepas neattīrās (tās pašas
>> dažas gropes, kas ir asfaltenēm), kā rezultātā autiņu noturēt taisni
>> ir uz robežas ar neiespējami (es jau iepriekš rakstīju, ka segums ir
>> kūdra+māls, tikai tagad bonusā vēl slapjš). Risinājums viens, braukt
>> saprātīgi agresīvi. Atcerējos gan džipošas gan rallija braukšanu
>> vienlaicīgi :) Un kas dīvaini - šoreiz pret manu braukšanu neviens
>> neprotestēja!! :)))
>> Tā mēs nokļuvām līdz mums vajadzīgajai armijas bāzei, kura protama
>> lieta kartē nav iezīmēta. Vietējie norādīja uz nost krītošo numura
>> zīmi, ka derētu pielikt atpakaļ.
>> Par cik bāze atradās stepes vidū, tad pat pa "normālajiem" ceļiem
>> braucošās taurijas bij velkamas, gazeles un žiguļi stumjami.
>> vienvārdsakot - jautri! :)
>> Zaudējumi - saplēsta zemmotora plastmasa, kas sevi lepni dēvē par
>> "pannu" un izrauts gabals no arku plastmasas.
>>
>> Pārējās dienas bija silts, saulains un lidojams laiks, kā rezultātā
>> baudījām festivālu no otras puses. Nebija slikti :)
>>
>> 6) atpūta
>> festivālos ierasts vēlu iet gulēt, agri celtis un starp ēdienreizēm
>> nosnausties. Šoreiz viss bija nedaudz savādāk. Viss tas pats tikai
>> bez gulēšanas pa dienu, JO - dienvidi, jūra, saule, klintis... uhh.
>> Jābrauc ekskursijās. Un mēs braucām, Paši. Vienu dienu aizbraucām un
>> izkāpelējāmies pa Sudakas cietoksni. Citu dienu uz Kerču - tb tālāko
>> Krimas astrumu stūri, jeb Azova jūras šaurumu. Kur protama lieta bij
>> arī jāizpeldas. Trešajā dienā bija jābrauc gar jūru uz Jaltu. Par to
>> ceļu ir atsevišķs stāsts rakstāms, jonu nevieni Alpi, Tatri šim klāt
>> nestāv. Nenobraukties!!! Diemžēl ar moci laikam uz turieni kādu laiku
>> negribēšu, dēļ ceļa seguma, bet visādi citādi 60-90grādu līkumi nav
>> līkumi un viss kas ir mazāks ir taisne :)
>>
>> / atkāpe
>> atgriežoties pie auto tēmas - vai es jau minēju - SUBARU RULZ!!! 2,5
>> + AT ar VDC un Hill holderi. Ja es pirms tam zināju, ka tas viss ir
>> labi, tad tagad es esmu sajūsmā un citu viedoklis neinteresē!!!
>> vēlreiz atkārtoju - NEINTERESĒ! Ja kāds nav pamēģinājis šo motora
>> jaudu, piedziņu un kārbu, apstākļos, ko es iepriekš aprakstīju, tad
>> pat nenojauš uz ko šis auto ir spējīgs. Es pats nezināju... :)
>> atkāpes beigas /
>>
>> Pārējais - bilde pie pionieru nometnes, brauciens uz Jaltu uz
>> Lastočkin Gnezdo, pastaigas, kāju mērcēšana, atpakaļceļš caur
>> Simferopoli un atkal jau esam Feodosijā. Pēkšņi apjaušam ka rīt
>> jābrauc mājās. Paliek tākā nedaudz skumji. Saule, jūra, vējš, arbūzi
>> (tie paši ko Rimčikā tirgo, tikai uz ceļa pirkti), Krimas atpūtnieku
>> kolorīts.
>>
>> 7) atpakaļceļš.
>> lai pagarinātu atvaļinājumu vēl 1/2 dienu pavadam slinki gatavojoties
>> izbraukšanai un vēl reizīti nopeldoties. Kad jau ir skaidrs, ka ir
>> jābrauc uzsākam garo ceļu mājup.
>> Šoreiz jau mēs esam gudrāki un arīdzan ar uzstādījumu - labāk tālāk
>> bet ne caur Ternapoli! Pa P06 nokļūstam līdz Odesa-Kieva šosejai, Tad
>> jau caur Kievai uz Warašavku, tb ceļš M07. Pareizāk būtu braukt pa
>> M06 un Žitomiru, jo M07 vēl būvē, bet vietējie teica, lai braucam un
>> tai saulītei, kas tur pie ceļa piekārta uzmanību nepievēršam un mēs
>> paklausījām. Un labi, ka tā! Fantastiski labs ceļš, neapdzīvots un
>> nepabeigts. Pat tie 20km, kas bij jābrauc pa sādžām gar BY robežu
>> nespēja sabojāt noskaņojumu.
>> Tā mēs ar lielu līkumu, bet pa labu ceļu nokļuvām Starovoitoves
>> robežpunktā, kur atkal pēc nepilnas stundiņas bijām cauri polijā.
>> Robiņiem protams bij jautājums, a ko nebraucu atpakaļ, pa to pašu
>> pāreju, kur iebraucu, uz ko saņēma izsmeļošu stāstu, pasmaidīja un
>> teica, ka šī esot bijusi pareiz atbilde. Kā rezultātā mēs jau bijām
>> gandrīz vai draugi un turpmāka uzmanība mums tikai tika pievērsta
>> tikai tik daudz lai uzzinātu, vai subārs ir pietiekoši laba mašīna :)
>>
>> Ar šo es arī stāstu varētu beigt, jo tālākā ceļa daļa atkal jau bij
>> gauži neinteresanta.
>>
>>
>> Ar cieņu,
>> Morsitis
>> _______________________________________________
>> Autoliste mailing list
>> Autoliste at lists.autoliste.lv
>> http://lists.autoliste.lv/mailman/listinfo/autoliste
>
--
Girts Legzdins
SIA Projektam.lv
www.serveru-noma.lv
Tel: +371 26546676
mail: girts.legzdins at projektam.lv
Server rental in data center of Latvenergo
starting from 9.50 LVL/monthly
More information about the Autoliste
mailing list