[Autoliste] Re: Sveicieni no Rumānijas/Igaunijas

Ojars Krumins hardcore at parks.lv
Tue Sep 6 23:16:34 EEST 2011

On 11.6.9 21:39, Adro wrote:
> Iejaukshos.
> Dzilji filozofiski, bet probleemas buutiiba ir apstaaklii, ka kaadaa
> briidi apstaajas attiistiiba.
> Cilveeks ir evoluucijas produkts (Darvina vai Dieva, noziime maza),
> liidz ar to vinjam ir nepieciesahama attiistiiba. Joga vai
> autobrauksana, bet sasniegt meerkim, kaut ko uzlabot.
> Sabiedriibas, kuraas nav attiistiibas (konkurences) leenaa garaa
> izmirst vai izvirst. Pagaidaam neviens nav radiijis konceptu, kas
> speetu apvienot attiistiibu ar visu patveroshu vienliidziibu ;).
>
> Ernests

Konceptu radīt pat ne tik ļoti, drīzāk realizēt, diemžēl traucē Sapiens
līmeņa iztrūkums tajā Homo. Tā ir tā lielākā problēma. Pie tam attīstība
un vienlīdzība nav konkurejoši lielumi. Problēma ir katra indivīda Ego
neveselīgā daļa, kura šobrīd ir izteiksmīgāka par veselīgo. Cilvēces
lielākā kļūda šobrīd ir greiza vērtību skala, kad indivīdu vērtē pēc tā,
kas viņam materiālā ziņā pieder, nevis pēc tā, ko tas cilvēks spej
izdarīt, drīzāk teikt - radīt, ar savu prātu, savām rokām, savām
zināšanām. Pie tam nodalot - radīt un darīt ko patiesi vajadzīgu, vai
radīt kautko komerciāli veiksmīgu. Paņemsim kaut vai tās pašas
automašīnas. Vai ir iespējams radīt automobili, kas spētu, teiksim 50
gadus kalpot? Vai spuldzīti, kas neizdeg u.t.t. Principā tās ir lietas
ko cilvecei vajag. Bet redz, komerciāli neizdevīgi ir radīt ko tādu.
Labāk, lai ik pēc 5 gadi pērk jaunu. Tas nekas, ka dēļ šada koncepta
lērums resursu ir izķēzīti un daudzkas piemēslots... Tad arī rodas
cinisks jautājums: Vai peļņu nelielas planētas iedzīvotāju "kabatās" var
saukt par cilvēces attīstību?
Principā, pārējā dzīvā daba iet uz to, lai savai eksistencei patērētu
pēc iespējas mazāk, ko mēs gan redzam, ka patērē tieši tik, cik ir
nepieciešams. Cilvēku sabiedrība savukārt tiek dzīta patērēt vairak,
visa attīstība balstās uz to, lai mēs katrs patērētu vairāk. Un tas mani
tracina, ko es neslēpju dažādos domu savārstījumos.

Ojārs, ša ies krāmēt čemodānu un kārtējo reiz dosies uz Maskavu
eksportēt savu darbu un zināšanas...