[Autoliste] Re: Sveicieni no Rumānijas

Ģirts Karnitis girts.karnitis at di.lv
Mon Aug 29 21:09:28 EEST 2011

Nu tā. Biju 4 dienas Igaunijā. Nekas tāds, bet visi bubina uz apmēram atļautā – es braucu pēc GPS 2km/h zem atļautā – tad 1000km laikā mani apdzina kādi 3 un es ar kādus 3 (2 no tiem bija traktori). Ceļi (pa kuriem man nācās braukt) – labāki kā LV. Uz vienas šosejas, kur atļautais ir 110 km/h, bija bijis remonts un 20km gabals atšķīrās tikai ar asfalta krāsu, bet tur bija 90. Tad nu tā gabala vidū bija krūmos poličauto un vīri ar fēniem un strīpainām nūjiņām. Vispār satiksme kopumā tāda mierīgāka – nav nedz baiso bremzētāju nedz lielu skrējēju – visi kaut kā vienmērīgāk brauc.

Ģirts

Citējot Instigater  <mailto:instigater at projektam.lv> <instigater at projektam.lv>:

Rakstu no Slobozia pilsētas. Izbraukāti karpati, Transilvānija,
Transfargasu ceļš. Varat teikt ko gribat, bet viss te ir labi, ceļi
asfaltēti, parasti robežojas no mūsu standarta asfaltētajiem līdz ideāli
gludām 2.joslu šosejām. Lai arī uz ceļiem ir ierobežojuma zīmes, te
brauc tā, lai citiem netraucē un pats jūtās ērtī. Daudzos ciematos
oficiālais ātruma ierobežojums smagajiem ir 50, bet vieglajiem 70.
Vietējie parasti pieliek +20. Satiksme raita, ja, piemēram, ej uz
apdzīšanu, bet apdzenamajam viņa joslā iet cilvēki (trotuāri netiek
izmantoti principiāli), tad atliek tikai turēt tauri un visiem ir
skaidrs, ka apdzinējs turpinās manevru, apdzenamais piebremzēs, bet
tauta pavāksies nedaudz uz malu. Degviela maksā tāpat, toties par
naktsmītni vakariņām un brokastīm nav fiziski iespējams iztērēt vairāk
kā 30Ls no personas. Parastais rēķins, ja paliek nevis hotelī, bet
pansijā ir 10Ls, kad gan vakariņas, gan brokastis ir taisītas no tikko
dārzā noplūktiem dārzeņiem un kaimiņa liellopa gabaliem. Čigānus tikai
šodien pirmoreiz satikām, arī rumāņi viņus nemīl. Gnīda centās izdīkt
naudiņas no mums, kamēr rumānis ar izkapti uz riteņa centās viņu
nobraukt. ;-) Pajūgiem ir reģistrācijas numuri un es joprojām nesaprotu
kā 2 zirgi ir spējīgi 10% slīpumā uzvilkt aptuveni 1 tonnu baļķu kravu.
Suņi šeit daudzi jau atkal dzīvo savvaļā, bet pret cilvēkiem ir
draudzīgi, jo zin, ka var dabūt paiku, tāpat viņiem ir zināms, kas ir
auto, tā ātrums un trajektorijas, un ka gājēju pārbrauktuve ir svēta,
pie tās pat suni palaidīs, tāpat kā suns mierīgi var stāvēt ceļa vidū,
tik jāsataurē, ja nu aizdomājies par ko citu, lai nesāk neparedzēti
pārvietoties. Vienīgi naktī ciematos no pajūgiem tomēr jāuzmanās, viņiem
nav atstarotāju.
Visumā ļoti pozitīva tauta, ja piestāsi kādā sētā un pajautāsi, kur ir
tā pansija, kuras zīmi redzēji, tad, visticamākais, pati saimniece vai
saimnieks aicinās pie viņa mājās palikt.

Serveru noma Latvenergo datu centrā - sākot no 9.50 Ls/mēn

Girts Legzdins
SIA Projektam.lv
www.serveru-noma.lv
Tel: +371 26546676
mail: girts.legzdins at projektam.lv
Server rental in data center of Latvenergo
starting from 9.50 LVL/monthly