[Autoliste] Ziimes Apstaaties aizliegts un P

Vineta Rubene Vineta.Rubene at lattelecom.lv
Fri Aug 19 11:44:25 EEST 2011

Sveiki, senneredzeetie!
Paliidziet izšķirt strīdu – vakar ar viiru gandrīz sakāvāmies. :)

Elementārs jautājums. Ir zīme Apstāties aizliegts. Gabalu tālāk zīme Stāvvieta (P). Es ZINU, ka P atceļ to iepriekšējo Apstāties aizliegts. Vīrs saka, ka nē, jo neviena norādījuma zīme nevarot atcelt aizlieguma zīmi (piebildīšu, ka viņam tiesību nav, kaut gan savulaik ir veiksmīgi nolicis teoriju).

Protams, ka „meklējām rakstos”, t.i., CSN:

292. Zīmju darbības zonu var samazināt:
..
292.4.  326. .. zīmei (Apstāties aizliegts) - darbības zonā atkārtoti uzstādot 326. .. zīmi kopā ar 808.zīmi (Darbības zona). 326.zīmi var lietot kopā ar 943.ceļa apzīmējumu (dzeltenā svītra) ... Šādos gadījumos zīmju darbības zonu nosaka ceļa apzīmējuma līnijas garums. 326. .. zīmes darbības zona beidzas vietā, kur sākas uz brauktuves un ietves ierīkota un ar 532. (P) vai 533.zīmi apzīmēta stāvvieta.

Es saku, ka šajā punktā ir 3 neatkarīgi apakšpunkti, viņš – ka viss punkts jālasa kopā, t.i., ja ir plāksnīte Darbības zona, tikai tādā gadījumā darbojas pēdējais teikums, kur minēts P .

Un kā lai pamato, ka tā nav? Pēc valodniecības stila principiem, manuprāt, viņam taisnība.

Vineta
Volvo S60 2.4 2002