[Autoliste] Re: Vakardienas Domburshovs

Mara Niedra maara at dagmaara.lv
Sat Feb 19 22:29:00 EET 2011

vai tada gadijuma nevar viniem palugt to smuko reklaminju atsaukt?
maara

Domaaju, ka ar Kraajbanku nekas nesanaaks taa vienkarshaa iemeslea
deelj, ka tas ir tikai maarketinga triks ;).
Juridiskas peecteciibas nav un nevar buut.
Vispaar jau interesaanti: uz vienu pusi shii sisteema tika atziita par
labu esam - nevienam netika prasiits atmaksaat paraadus bankaam, kas
bija nodrosinati ar nekustamajiem iipasumiem (sk. Gruutupa un
Krastinja graamatu "IIpashuma reforma"). Savukaart par noguldiijumiem
valsts kaut kaa aizmirsa ;). Tam gan ir objektiivs iemesls - shos
ieguldiijumus ieguva okupaacijas vara, un jautaajums, taapat kaa
noguldiijumi Vnesnetorg bankaa, ir LV un RU sarunu jautaajums, jo
Krievijas Federaacija uznjemaas visus PSRS paraadus. Domaju, ka gan
bezceriigs. Vispaar jau LV ir smagi nepaveicies ar shiim lietaam: I WW
laikaa uz RU izvesto mantu faktiski neizdevaas atguut (~ 10%), Abrene
zaudeeta, PSRS mantojuma slogs dazados veidos buus jaamaksaa veel
daudzaam paudzeem, noguldiijumu un obligaaciju jautaajumi... Ja kas,
es veel paguvu BM-12 Pleskavaa uz taa pamata nopirkt :).
Visu cienu Ruu, bet doma par  K.Ulmani kaa saimniecisku geeniju
neatbilst veesturiskajiem faktiem. Tur gan ir jautaajums vai tajaa
laikaa maz vareetu savaadaak ;).
Vaaciesi savu ekonomiku atjaunoja ar amerikaanju naudu (sk.Maarshala
plaans - http://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Plan) un taa lielaa
meeraa bija pieredze, kur balstiijaas uz Versajas "miera" rezultaatiem
;).
Ir obkjektiivi un subjektiivi kretiinismi. Latvenergo lieta pieder pie
abiem. Cik nu man zinaams, tad tarifaa ir ieklajautas arii izmaksas,
kuras saistas ar kolektiivaa liiguma izpildi... dazas lietas tur
vienkaarshi ir "fantastiskas" (socdemu mantojus par kuru maksaajama
mees visi). Ideja, ka sabiedriski noziimiiga pakalpojuma/preces
tarifaa arii  ir iekljauta sociaalaa komponente, pati par sevi nekas
slikts nav. Jautaajums jau ir par to vai tas ir daraams tieshi taadaa
veidaa... Sociaalie jautaajumi tomeer vairak ir speciaalu programmu
lieta. Arri tas, ka Latvenergo elektriibu razojosaas jaudas sobriid ir
uzskataamas par visas sabiedriibas iipashumu, shaja lietaa rada tikai
sajukumu :(.
Personiigi saredzu tikai vienu celju: katrs domaa par sevi - veeja
generatori, saules panelji, utt. ... un jaunas tehnologijas, kas
atjaus elektornergijas transportu bez vadiem. Protams, tam ir arii
alternatiiva - taadu iekaartu izmantoshaana, kuraam ir minimaals
energijas paterins.
Ja taa nav, tarifiem ir tikai viens celjshs - uz augshu

Ernests

2011. gada 19. februāris 20:45 Mara Niedra <maara at dagmaara.lv> rakstīja:
> nenu, kaadaa briiidii pajautaasu, toc. rakstiit man patiik. buus ar
> Lattelecom jaauzjautaa kaa tas naakas, ka 18 (!) tirdznieciibas vietaas,
> kuras pasi reklame, ka ir noperkamas telekartes (narveseni, statoil utt)
> sodien vienkarsi nebija.
> maara
>

>        godiigi. mani omiisopiisi pirms kara bij sakraajusi naudu bankaa,
> lai
>        iegadatos privatmaaju Tornakalnaa... ikreizi, kad ieraugu
Krajbankas
> [...]
> tas viss ira? :-) Ir jau arī citas lietas, bet ar daudz jaunākām saknēm -
> mans kādreizējais kaimiņš savulaik bija "iefiltrējies" darbā tādā
> organizācijā,
> kura saucās "Sovexportenergo". Būdams augstas klases energoinženieris,
> viņš ap 20 gadiem nostrādāja ārzemēs - Ēģiptē, Z-korejā, galvenokārt
> Indijā, pamatā būvēja elektrostacijas. "Tur" viņiem izmaksāja tikai
nelielu
> daļu nopelnītā, pārējo ieskaitīja kontā "Vņešekonombankā", no kurienes
> jau laukā varēja dabūt jau tikai rubļus un "Vņešposiltorga" čekus, pēc
PSRS