[Autoliste] Re: Ziemassvētki brauc!

Martins martini.zupa at gmail.com
Tue Dec 28 01:11:26 EET 2010

Discovery - pats pirmais ir sux big time (ražoja līdz kaut kādam 1994
laikam). No 1994 līdz 1998 Disco "1.5" tika ražots, galvenās
atšķirības - 200tdi vietā 300tdi (saprātīgāks un jaudīgāks), normāls
salons un var regulēt stūres augstumu, modernākas sadalene un gaņģene,
labāka optika, pārējais ~ taspats. Dīzelis mehāniskais 300tdi, 2.5L,
turbo. Ja nav kauts vai dabrēkts, tad ir OK. Auto prasts kā cirvis.
Kas Disco slikti - masa tuvu kritiskajai, piem. man ir 2625kg pilna
masa, līdz ar to ielidojiens dēļ 25kg pēc pilnas programmas - nodoklis
paliels. Iespējams, ka ir tādi, kas pēc papīriem nav 7vietīgi, tad
varētu būt pēc papīra vieglāki. Rezerves daļas ir dabonamas uz vietas
Rīgā pāris bodēs, atsevišķas lietas Grosos utt, bet prātīgi ir pirkt
UK, piegādā pie durvīm nedēļas laikā, cenas ļoti OK. Auto pateicīgs kā
konstruktors, var normāli pieskrūvēt vinču, pannas. Neiesaku atomātu
ar 300TDI, jo tas automāts ir mehāniskais, un ir šausmīgs (baigi
jāgāzē lai kkur tiktu utt). Par vinču un pannām runājot - šodien ar
Disco uz vēdera apsēdos 2x, viena no tām bija šturmējot buldozera
taisītu pusotrmetrīgu valni piebraucamajā ceļā,  biju slinks rakt,
tāpēc iztinu vinču (sen jau vajadzēja, citādi kritušos velkot ārā no
grāvjiem tur tāds zirneklis jau bija uztīts, ka sāka jau vietas
nepietikt), šogad pirmo reizi priekš sevis. Caurgājamība ir OK, lai
gan uz maza maza pusiztīrīta lauku ceļa šovakar 2 vietās bija tādas
aizdomas, ka nāksies rakt (koku tuvumā nebija), bet izvilka. Anyway,
pie šitā sniega uzsēsties uz vēdera var mierīgi, bet protams kaut kādi
nožēlojami 40cm sniega nespēj absolūti nekādas emocijas raisīt un ja
sniegs svaigs - arī. Bet, te ir šim auto viens limits - ja gribēsies
braukt dziļāk, tālāk, tad vajag kādus 32-33 collu ratus likt. 33 var
uzlikt, bet drusku jāpavleksē virsbūve (pakaļējās arkās stūri, to var
eleganti) un jāuzliftē pa 2 collām, tik daudz pārbūves ies cauri ar
std šļaukām utt. Te gan piebilde - ja šitā izdarīs, tad 50%
pazemes/daudzstāvu stavvietās iekšā netiksi.
Pēc 1998 gada sākās Disco2, ar TD5 motoru. Elektriskais dīzelis, pieci
stobri. Ja jāremontē motors, tad oioioi. Elektrība arī visās pārējās
vietās, parādās tāda izvirtība kā ABS, TCS utt, mēdz gļukot tur
pasākums. Ir arī pneimo piekare aizmugurei, ja ir laba, tad viss
forši, bet ja slikti - ilgi kausies kamēr sakārtos.

Freelanderi - nezinu vai pa 3K sanāk Freelander2 ar Td4 dīzeli, ja
sanāk - nav slikta versija. Motors labs un uzticams (viens no
pirkšanas hintiem ar ko sākt - palūrēt vai ir vietā pakaļējais
kardāns, jo muftas saplīšanu ar šito uz pārošanu ārstē). Tauta
izsakās, ka esot ļoti foršs garos pārbraucienos, nenogurstot ar šamo.
Un caurgājamība esot uhtī ku laba, LR esot izmantojis daudz savu
zināšanu taisot šo auto. Praksē ikdienā gan braukājis ar šo neesmu,
vairāk cik ir lasīts LR forumos un krievu žurnālos.

Bet par mazākiem auto runājot - ja nav paredzēts daudz šturmēt
sniegainas pļavas utt, bet vajag mazliet vairāk nekā 2wd auto -
Foresters vai Outback neder? Cik nu ir gadījies tagad ar Outbacku
jauno pa piesnigušām vietām muļļāties - nu, godīgi sakot brīnos kā
šamais tik braši rokas uz priekšu. Kamēr viņu neuzsēdinās tā
fundamentāli uz vēdera, viņš tīri labi kustēsies un stumdīs sniegu.
Tiesa, uzsēdīsies šamais protams ātrāk nekā lielie auto, klīrenss
tomēr ir ierobežojošs... Uzsēdinājis gan neesmu, vinčas ta nav un kur
nu traktoru pilsētā atrast...

M.