[Autoliste] Re: Nodoklis

Smic klusais07 at hotmail.com
Wed Nov 24 10:55:24 EET 2010

Taa nu vismaz plaanots nav.

Vecajiem auto tiks piemests atkariibaa no svara.

http://www.apollo.lv/portal/news/articles/221425?ref=theme

Paredzēts, ka vieglajiem automobiļiem, kuri ir reģistrēti pēc 2005.gada
1.janvāra, nodoklis tiks noteikts pēc vieglā automobiļa pilnās masas, motora
tilpuma un jaudas. Atkarībā no vieglā automobiļa motora tehniskajiem
parametriem nodoklis var atšķirties vienam un tam pašam automašīnas
modelim - jo lielāks motors pēc tilpuma un lielāka motora maksimālā jauda,
jo lielāks būs nodoklis.

Tādējādi tiks nodrošināts princips, ka lielākais nodokļa slogs tiek pārnests
uz lieljaudas un ekskluzīviem automobiļiem. Savukārt automobiļiem ar pilno
masu līdz 1500 kilogramiem, motora tilpumu līdz 1500 kubikcentimetriem un
jaudu līdz 55 kW nodokļa apmērs samazināsies, salīdzinot ar patlaban
maksājamo minimālo transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likmi (24 lati).

samazināties par attiecīgi diviem un sešiem latiem. Savukārt «Toyota Corolla
1.6» ar masu 1760 kilogrami un motora tilpumu 1598 kubikcentimetri maksa
pieaugs par 25% jeb 12 latiem.

Vislielākais nodevas kāpums - par 248% - plānots «Porsche Cayenne»
automašīnai, par kuru nodoklī no nākamā gada var nākties maksāt 400 latus
esošo 115 latu vietā. Par «Mercedes-Benz 420CDI» nodeva būs 258 lati
līdzšinējo 95 latu vietā, bet par apvidus automašīnu «Toyota Land Cruiser
4.0» būs jāmaksā 290 lati līdzšinējo 115 latu vietā.

Savukārt viegliem automobiļiem, kuri ir reģistrēti līdz 2005.gada 1.janvārim
vai par kuriem nav zināms motora tilpums un jauda, transportlīdzekļu
nodoklis tiks noteikts pēc automobiļa pilnās masas atbilstoši šādām likmēm -
līdz 1500 kilogramiem likme nemainīsies un būs 24 lati, no 1501 līdz 1800
kilogramiem nodokļa likme pieaugs par četriem latiem un būs 52 lati.

No 1801 līdz 2100 kilogramiem likme pieaugs par pieciem latiem un būs 80
lati, no 2101 līdz 2600 kilogramiem likme pieaugs no 95 latiem uz 120
latiem, auto ar masu no 2601 līdz 3000 kilogramiem likmi palielinās no 115
uz 200 latiem, automašīnām ar masu no 3001 līdz 3500 kilogramiem likme augs
no 115 uz 250 latiem, bet auto ar masu virs 3500 kilogramiem nodokļa likmi
palielinās no 150 uz 350 latiem.

Līdz ar to, nodokli nosakot tikai pēc vieglā automobiļa pilnās masas, arī
tiek ievērots princips, ka nodoklis ievērojamāk pieaug lieljaudas un
ekskluzīvākiem vieglajiem automobiļiem, kuru pilnā masa ir lielāka par 2600
kilogramiem, bet vieglajiem ar pilno masu līdz 1500 kilogramiem nodokļa
likme nemainās, salīdzinot ar 2010.gadā maksājamās ikgadējas nodevas apmēru.

Motocikliem, tricikliem un kvadricikliem, kas reģistrēti pēc 2005.gada
1.janvāra, nodoklis tiks noteikts pēc dzinēja tilpuma, - līdz 500
kubikcentimetriem likme būs 12 lati, no 501-1000 kubikcentimetriem likme būs
24 lati, no 1001-1500 kubikcentimetriem likme būs 36 lati, bet motocikliem
ar motora tilpumu virs 1500 kubikcentimetriem likme būs 48 lati.

Visiem pārējiem motocikliem noteikta viena likme - 25 lati.